به گزارش گیل خبر، همزمان با اول ذیقعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، جشن های دهه کرامت از قم آغاز شد، جشن هایی که از مبدأ قم تا مقصد مشهد الرضا(ع) طی ۱۰ روز برگزار می شود.

زائران و مجاوران شهر قم از دور و نزدیک خود را به این شهر رسانده بودند تا در روز و شب میلاد در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) دست های استجابتشان ضریح ایشان را لمس کند شاید که استجابتی به حرمت این بانوی کریمه نصیب دلهایشان شود.

مراسم آغاز دهه کرامت از صبح امروز (پنج شنبه) با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و با حضور حضرت آیت الله سیدعلی حسینی اشکوری منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

photo_2016-08-04_03-28-09

اهدای پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی از سوی تولیت آستان قدس رضوی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) از جمله برنامه هایی بود که برگزار شد.

photo_2016-08-04_03-27-56 photo_2016-08-04_03-28-04

همچنین کاروانی از خادمان حرم امام رضا(ع) و  شاهچراغ نیز امروز خود را به قم رساندند تا روز میلاد بانوی کرامت در کنار مضجع نورانی ایشان باشند.

تعدادی از خادمان حرم رضوی در ادامه حضور خود در شهر مقدس قم در بیمارستان شهید بهشتی این شهر حضور یافتند و پرچم متبرک شده به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و شاهچراغ(ع) را به نیت شفا بین بیماران گرداندند که صحنه هایی زیبا از اشک و دلداگی به اهل بیت(ع) شکل گرفت.

امروز حرم بانوی کرامت با بزرگواری زائرانش غرق در دسته گل هایی شد که هر کدام از آنها به یوم میلاد کریمه اهل بیت(س) ضریح وی را عطرباران کردند.

همچنین تعدادی از زائران خارجی نیز در شب و روز میلاد خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساندند و آغاز دهه کرامت را در حرم این بانو جشن گرفتند.

چراغانی گلدسته های حرم و تزیین رواق ها و شبستان های حرم مطهر حضرت معصومه(س) هم اکنون در حرم این بانو خودنمایی می کند و صبح امروز ضریح بانوی کرامت با گل هایی که توسط حرم و خود مردم تهیه شده بود گلباران شد، گل هایی به رنگ سفید و صورتی و قرمز.

هم اکنون حرم کریمه اهل بیت(ع) غرق در زائران است و ازدحام جمعیت گنبد نورانی ایشان را در برگرفته و حیاط و رواق ها مملو از مرد و زن و پیر و جوان است./مهر