نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۵:۴۶ چاپ

به گزارش گیل خبر، آیت الله رضا رمضانی امشب در محفل انس و تجدید دیدار با اعضای هیأت متوسلین ائمه اطهار (ع) این شهر با اشاره به اینکه امروز باید نسبت به وظایف خود شناخت پیدا کرده و در انجام آن جدیت داشته باشیم اظهار کرد: رسیدن به سعادت نیازمند الگو قراردادن افرادی است که این مسیر را پیمودند و قرآن از این افراد به عنوان مؤمنان یاد می کند.

وی، انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) را سعادت مندان واقعی عنوان کرد و افزود: برخی فکر می کنند سعادت معنای روشنی دارد اما برای فهم این موضوع باید تلاش کنیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان در شرق و غرب عالم در مورد خوشبختی و بدبختی سخنان بسیاری بیان کردند، تصریح کرد: انبیای الهی حجت بیرونی هستند ضمن اینکه از درون حجت داریم و خداوند در تمام ابعاد راه سعادت را به بشریت نشان داده است.

رمضانی، به بخش فردی حرکت انسان در مسیر سعادت اشاره کرد و گفت: انسان به بخش های جهان بینی و حوزه عمل خداشناسی باید ملتزم باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تلاش انسان برای حدوث عمل است، بیان کرد: حفظ عملی که انسان انجام داده بسیار مهم است و اگر به سختی انجام عمل انجام شده نباشد کمتر از آن نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تلاش شیطان برای نفوذ در تمام امور انسان اشاره کرد و یادآور شد: شیطان تلاش می کند اعمال انسان را از بین ببرد.

رمضانی، اخلاص را دارای سه مرحله حین، هنگام و پس از عمل دانست و خاطرنشان کرد: انسان پس از انجام عمل با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه حضور انسان در فعالیت های جمعی مانند رفتار در امور فردی است، اظهار کرد: شیطان تلاش می کند فعالیت های جمعی انجام نپذیرد زیرا می داند دست خدا با جماعت است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به تلاش شیطان برای برگزار نشدن اجتماع های مذهبی اشاره کرد و افزود: اجتماع های مذهبی اقتدار و مسؤولیت را به همراه می آورد.

رمضانی با اشاره به اینکه شیطان گام به گام برای ایجاد تفرقه نقشه می کشد، بیان کرد: مشورت در فعالیت های جمعی باید به عنوان یک اصل مورد قبول باشد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) دانش آموخته مکتب وحی است و نیازی به مشورت ندارد اما به رأی اکثریت احترام گذاشته است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در اصول با همدیگر اتحاد داریم، تصریح کرد: در مبانی متحد هستیم اما در سلیقه ها اختلاف وجود دارد.

رمضانی، وجود راهبر برای طی کردن مسیر سعادت را مهم ذکر کرد و گفت: حفظ بقاع نیازمند ارائه راهکار است و این امر در عرصه انقلاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حدوث سختی داشت، خاطرنشان کرد: سختی حفظ انقلاب کمتر از حدوث آن نیست.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان متذکر شد: اگر هیأت ها و کانون های مذهبی می خواهند باقی مانده و توسعه پیدا کنند باید به روز بوده و از فضای جدید مانند سایبری به درستی استفاده کنند.

رمضانی بر آشنایی با اولویت ها و نیازهای جدید جامعه تأکید کرد و یادآور شد: موضوع های به روز و تحلیل های دقیق باید در هیأت ها و مجالس مذهبی بیان شود.

*وجود 45 میلیون نفر برده مدرن در اروپا

وی در ادامه با بیان اینکه 365 میلیون کودک در جهان امکان تحصیل ندارند، اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای ارائه شده، 45 میلیون نفر بردگی مدرن در اروپا داریم و از انسان ها بردگی می کشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، هیأت های مذهبی انقلابی را مقدمه ساز تمدن اسلامی خواند و افزود: عده ای انقلابی بودند و اکنون سست انگیزه شدند.

رمضانی با اشاره به اینکه استمرار انقلاب با مصائبی همراه است، بیان کرد: انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر تفاوت دارد و در رأس آن ولی فقیه جامع الشرایط است و رهبری دنیای اسلام را به عهده دارد.

وی به وجود برخی از افراد سست عقیده که پای خود را از انقلاب کنار کشیدند، اشاره کرد و گفت: قلب سلیم را باید تا زمان مرگ حفظ کنیم.

فارس