پروژه‏ های دارای اولویت اقتصادمقاومتی برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی می شوند

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی این جلسه را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: همگام با تلاش برای رفع مشکلات تولید و صنعت می بایست تلاش کنیم تا حل این مشکلات بدون اتلاف وقت در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وی از ثبت 295 مورد تقاضای واحدهای صنعتی گیلان برای دریافت تسهیلات مختص به فعالیت مجدد، تکمیل طرح ، افزایش تولید و اشتغال در سایت بهین یاب ابراز خرسندی کرد و افزود: باتوجه‏ به ابلاغ پروژه‏ های اولویت ‏دار اقتصادمقاومتی در بخش صنعت، معدن وتجارت کشور4 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور به استان گیلان تخصیص یافته است.

IMG_6665

استاندار گیلان گفت : واحدهایی که دارای حداکثر 50 نفر و 100 نفر نیروی اشتغال باشند، به ترتیب در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می گیرند و می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : آندسته از واحدهای نیمه تمام که بالای 60 درصد پیشرفت کار داشته و بتوانند تا پایان امسال به بهره برداری برسند مشمول بهره مندی ازاین تسهیلات می شوند.

استاندار گیلان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی آماده بهره برداری را از دیگر اهداف ثبت نام در سایت بهین یاب عنوان کرد و  افزود : این طرح ها از هفته آینده برای دریافت تسهیلات یارانه دار به بانکهای عامل معرفی می شوند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : ثبت نام واحدهای کشاورزی در این بخش کمرنگ است که باید ضمن اطلاع رسانی و حضور آنان امسال در این بخش تحولی جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره بر لزوم توجه به توسعه صادرات استان از تصویب و اختصاص2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای صادرات کالاهای ایرانی خبر داد و افزود: این تصمیم در جلسه روز گذشته هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور اتخاذ شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم مشارکت و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی  و سیستم بانکی برای رفع مشکلات بخش تولید تأکید و اظهار داشت: باید از این شرایط مطلوب، بهترین بهره را برای افزایش سهم صادراتی استان گیلان ببریم.

وی با تأکید بر حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تأکید کرد و گفت: هماهنگونه که مبحث اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت است باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده نباید وقت خود را صرف درگیری با مسائل اداری کند، خاطر نشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا تولید کننده و صنعتگر تنها به فکر ایجاد اشتغال، رونق تولید و رسیدگی به مسائل کارگران باشد و ما مسئولان موظفیم مشکلات آنها را حل کنیم تا مبادا بر تولید خدشه ای وارد شود.

استاندار گیلان با تصریح بر عدم رویکرد شعارگونه در این راستا خاطر نشان کرد: با توجه به کارکردها و اختیارات قانون رفع موانع تولید باید تلاش کنیم تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی هر چه زودتر حل شود و با ایجاد دلگرمی در تولید کنندگان مشوقی برای آنها دراحداث و راه اندازی واحدهای جدید و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ششمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید و ارتقاء نظام مالی استان با بیان خلاصه ای از عملکرد اجرای قانون رفع موانع تولید در گیلان گفت: در سال جاری 61 مصوبه به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در گیلان صادر شده است.

علی منتظری با اشاره به خروجی 452 مصوبه از مجموع جلسات کارگروه  رفع موانع تولید در سال گذشته گفت: تاکنون 513 مصوبه در جلسات تخصصی این کارگروه صادر شد که 41 درصد آنها اجرایی شده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت امسال  و ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات برای فعالیت مجدد، افزایش تولید و اشتغال تصریح کرد: تاکنون 295 مورد تقاضای تسهیلات در سایت بهین یاب ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد283 مورد از واحدهای صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات در این سایت تقاضای خود را ثبت کرده اند. وی همچنین تعداد واحدهای ثبت نامی متقاضی تسهیلات در بخش کشاورزی را نیز 12 مورد عنوان کرد.

منتظری خاطر نشان کرد: از مجموع 283 مورد ثبت نامی در بخش صنعت 254 مورد مربوط به تقاضای دریافت سرمایه در گردش و 29مورد مربوط به تکمیل طرح های صنعتی در دست احداث بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل کارگروه های چهارجانبه به منظورتشخیص صلاحیت دریافت تسهیلات متقاضیان خبر داد و افزود: تاکنون 37 مورد تقاضای دریافت تسهیلات به بانک صنعت و معدن و بانک ملی ابلاغ شده و در حال بررسی کارشناسی است.

گفتنی است در این جلسه مشکلات 15 واحد صنعتی ، معدنی و تولیدی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها بررسی و مصوبات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.