مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان:
۱۳۹۵/۰۳/۰۱ ۰۸:۱۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، عظیم بلبل آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه برق منطقه ای گیلان با اشاره به وضعیت تولید و مصرف برق در این استان اظهار کرد: گیلان دارای شش نیروگاه برق با ظرفیت نامی دو هزار و 816 مگاوات برق است.

وی با بیان اینکه در فصل جاری حدود 700 تا 800 مگاوات برق در طول روز مصرف شد، افزود: تولید انرژی گیلان بیشتر از مقدار مصرف آن است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه در این استان شش نیروگاه بزرگ و کوچک برق وجود دارد، گفت: سه نیروگاه از انرژی تجدیدپذیر و سه نیروگاه دیگر نیز از سوخت انرژی فسیلی استفاده می کنند.

وی تولید برق در گیلان را بدون مشکل خواند و خاطرنشان کرد: حدود دو برابر انرژی برق مازاد در گیلان مصرف داریم و بقیه نیز به استان های همجوار صادر می شود.

بلبل آبادی با تصریح بر اینکه تابستان سال گذشته یک هزار و 542 مگاوات برق در گیلان مصرف شد، افزود: در مقابل این مقدار مصرف برق، دو هزار و 816 مگاوات برق در استان تولید شد.

وی تولید انرژی، انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق را از محورهای اساسی و مهم کاری صنعت برق در گیلان دانست.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان مهم ترین چالش این شرکت را تنگناهای مالی عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل تنگناهای مالی در شبکه انتقال و فوق توزیع برق با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی به رشد هشت درصدی مصرف برق در استان اشاره کرد و گفت: احداث خطوط انتقال و فوق توزیع و پست های جدید امری ضروری است.

بلبل آبادی با بیان اینکه مناسب با رشد مصرف برق باید سرمایه گذاری انجام شود، متذکر شد: مشکلات مذکور با برنامه ریزی برطرف می شود.

وی صادرات مازاد بر مصرف برق گیلان را به استان های مازندران، زنجان، تهران و آذربایجان بیان کرد و گفت: در صورت درخواست و نیاز امکان تبادل انرژی از گیلان به کشور جمهوری آذربایجان وجود دارد.