رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
۱۳۹۵/۰۲/۲۰ ۱۶:۲۶ چاپ
به گزارش گیل خبر، علی منتظری در نخستین جلسه و کارگاه آموزشی ویژه روسای انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال جاری، با اشاره به لزوم حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان سه عامل در مناسبت های اقتصادی هستند و براساس اصل سوم قانون اساسی حاکمیت وظیفه دارد مناسبات این عوامل را ساماندهی کند. وی افزود: مصرف کننده، شکل دهنده به امور تقاضا در بازار است و از آنجا که وجود تقاضا ضامن گردش اقتصادی است، بنابراین سرنوشت هر فعالیت اقتصادی بستگی به میزان تقاضای محصول و یا خدمات دارد و شرط برقراری ثبات و عدالت در جامعه، ایجاد تعادل و مدیریت عرضه و تقاضا است.منتظری1 (1) رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به وجود امکانات کافی در زنجیره تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که از محصولی خاص، چندین گزینه برای انتخاب و خرید مصرف کننده در بازار وجود داشته باشد، مقوله کیفیت کالا، ارزش و اعتبار ویژه ای پیدا می کند. این مسئول با بیان اینکه با توجه به توانمندی های تولید داخلی و وجود تنوع در بازار مصرف، رعایت حقوق مصرف کننده لازمه بقا در بازار مصرف است گفت: استان گیلان به دلیل برخورداری از مزایای زیرساختی در تجارت خارجی زمینه های مناسبی برای افزایش تعاملات اقتصادی خارجی دارد، از این رو توجه منطقی و علمی به الزامات اساسی در رعایت حقوق مصرف کننده می تواند نقش بسزایی را در این عرصه ایفا کند. در ادامه این جلسه، رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان گیلان با اشاره به آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت گسترده تر این انجمن در سطح استان اظهار کرد: خوشبختانه امکانات استقرار فعالان این انجمن در مرکز استان فراهم شده است. محمدرضا حقدوست تصریح کرد: استقرار انجمن های شهرستانی حمایت از حقوق مصرف کننده با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال پیگیری است. وی ارائه طرح های آموزشی با سرفصل های کاربردی، حضور مستمر در کمیته های نرخ گذاری کالاها، برگزاری جلسات مستمر و مداوم مسئولان انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده را از جمله برنامه های این انجمن در سطح استان عنوان کرد.