مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۱:۴۸ چاپ

به گزارش گیل خبر، مهدی حاجتی در سخنرانی بین الصلاتین در مصلای این شهر به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 8 هزار شهید گیلان را گرامی می داریم.

وی به وجود 156 معلم و فرهنگی شهید در گیلان اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس گیلان 850 شهید دانش آموزان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، هفته معلم مقارن با سالروز شهادت علامه مجاهد مرتضی مطهری خواند و بیان کرد: استاد مطهری با انتقال اندیشه، استدلال و فقه فرهنگ دوستان را از کلام خود سیراب کرده است.

حاجتی با بیان اینکه هفته معلم موقعیتی برای قدردانی از فعالان در عرصه فضیلت، علم، دانش و سازندگی در جامعه است، تصریح کرد: استاد مطهری الگویی موفق برای تمام معلمان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از معلمان گیلان، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلم تبدیل به فرهنگ در جامعه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نقش نیروی انسانی در امر تعلیم و تربیت را تأثیرگذار دانست و گفت: تربیت انسان های مسئولیت پذیر و خودباور در جامعه حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم فرهنگ و ارزش های اسلامی را توسط معلمان در مدرسه نهادینه کنیم.

حاجتی با اشاره به اینکه تحول و توسعه جامعه در مدرسه شکل می گیرد، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمام دستگاه ها برای تحول در دانش آموزان استفاده کنیم.

وی نقش خانواده ها در عرصه فرهنگی جامعه را تعیین کننده دانست و متذکر شد: تربیت نیروی انسانی شایسته با کمک خانواده ها در مدارس گیلان پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تجلیل از معلم را تجلیل از شخص ندانست و خاطرنشان کرد: تجلیل از جایگاه معلم تجلیل از علم است.

فارس