جانشین فرمانده کل آجا در رشت:
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۱:۳۲ چاپ

به گزارش گیل خبر، امیر سرتیپ سید عبدالکریم موسوی صبح امروز در مراسم یادواره 4 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان پس از درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی امام (ره) و سلام به مقام معظم رهبری امام خامنه ای و با تعظیم در مقابل والای شهدا، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: به 8 هزار شهید گیلان به ویژه 4 هزار شهید ارتش در این استان درود می فرستم.

 وی با سلام به امیر شهدای گیلان شهید سید موسی نامجوی وزیر دفاع و فرمانده دانشگاه امام علی (ع)، افزود: خدا را شاکرم که توفیق داد در مراسم یادواره شهدای گیلان که در زمین های تفتیده جنوب و مناطق غرب کشور خون پاک خود را فدا کردند.

جانشین فرمانده کل آجا از امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری یادواره های شهدای ارتش قدردانی کرد و گفت: مجلس شهدا به برکت نگاه شهیدان و خانواده های آنها بسیار معنوی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حوادث بسیاری اتفاق افتاده است، تصریح کرد: از بین تمام این حوادث، دفاع مقدس یک قطعه ممتاز است.

امیرموسوی ادامه داد: حمله صدام با تحریک و پشتیبانی استکبار جهانی می توانست کار انقلاب را یکسره کند اما رهبری معجزه آسای امام (ره) این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد و جنگ تحمیلی تبدیل به دانشگاه شد و شهدای ما فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه گذر زمان حوادث از نگاه انسان دور می شود اما بعضی از حوادث و انسان ها متفاوت از این جریان طبیعی هستند، افزود: هر روز به یاد شهدا نورانی تر و درخشنده تر می شود.

جانشین فرمانده کل آجا اضافه کرد: هر قدر زمان می گذرد شهدا نورانی تر و درخشنده تر هستند و جنس این انسان ها و یادواره آنها از جنس عاشورا است و همانگونه که یاد عاشورا را زنده نگه می داریم وظیفه داریم یاد و راه شهدای دفاع مقدس را نیز زنده نگه داریم.

* دشمنی زوج خبیث آمریکا و صهیونیسم علیه انقلاب اسلامی/ ملت ایران بر دوران مستعمره جدید خط بطلان کشیده است

وی حفظ و نگه داری نظام اسلامی و سربلند کردن پرچم قرآن را بسیار مهم دانست و یادآور شد: زوج خبیث آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی از هیچ دشمنی علیه انقلاب اسلامی دریغ نکرده است.

امیرموسوی تصریح کرد: در معادلات قدرت جهانی در یک طرف انقلاب اسلامی و در طرف دیگر شیطان بزرگ و ایادی او هستند.

وی انقلاب اسلامی را دارای ویژگی هایی دانست و گفت: انقلاب اسلامی استکبار و نظام سلطه را بر نمی تابد و زیر بار زور نمی رود و ملت ایران با فرهنگ و رفتار خود بر دوران مستعمره جدید خط بطلان کشیده است.

به گفته این مقام مسئول، جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقاد خود استقلال و پیشرفت را برای تمام جهان می خواهد و به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است و شیطان بزرگ در مقابل این آرمان قرار دارد.

وی گفت: اردوی نظام سلطه به سردمداری آمریکای جهانخوار تاکنون هر کاری علیه انقلاب اسلامی خواسته انجام داده و آن را ادامه می دهد اما قدرت نظامی آمریکا در برابر باورهای جمهوری اسلامی ایران زانو زده و زمینگیر شده است.

امیر سرتیپ موسوی رمز واماندگی دشمن را در برگزاری یادواره ها و خون شهدا و خانواده آنها دانست و بیان کرد: ملت ایران از آرمان های خود کوتاه نمی آید.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام اسلامی در مقاومت، یکپارچگی، انسجام و استحکام ملت ایران است، یادآور شد: رمز زمینگیر شدن دشمن در قدرت الهی و خدامحوری امام خامنه ای بوده و این سد نفوذناپذیری ملت ایران علیه دشمنان است.

جانشین فرمانده کل آجا با تصریح بر اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم و به یاد، آرمان و راه شهدا نیاز داریم، خاطرنشان کرد: نسل امروز و فردا به راه شهدا و پیام و مرام شهدا نیازمند است.

وی بر تقویت قدرت دفاعی کشور تأکید کرد و افزود: اینکه سردمداران آمریکای جهانخوار درباره محدودیت قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی صحبت می کنند، بی ربط، غیرحقوقی و مضحک است.

موسوی با تصریح بر اینکه دفاع از حقوق هر ملتی را مهم دانست و گفت: امیدواریم قدرت ها در مقابل حق مطیع باشند اما واقعیت دنیای امروز نشان می دهد اگر دیوار خانه ای قابل ورود باشد دزد از آن وارد می شود.

وی ادامه داد: امروز مدرن ترین دزدان تاریخ، آمریکای جهانخوار است که روی راهزنان تاریخ را سفید کرده بنابراین باید برای تقویت قدرت دفاعی خود تلاش کنیم و راه نفوذ دشمن را ببندیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر قرار باشد قدرت نظامی کشورها محدود شود باید قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز محدود شود، متذکر شد: آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی قدرت خود را همواره در راه سلطه جویی به کار بردند و قدرت نظامی این کشورها باید محدود شود.

وی با تصریح بر اینکه ملت با فرهنگ و بشریت دوست ایران که در پرونده آن تنها دفاع از متجاوز است، باید قدرت دفاعی خود را افزایش دهد، یادآور شد: دفاع در مقابل متجاوز و افزایش قدرت دفاعی فرمان خداوند در قرآن است و مجاز به کوتاهی و معطل کردن فرمان خداوند نیستیم و فرمانده و ملت ایران و خانواده شهدا به ما چنین اجازه ای را نمی دهند که در این زمینه کوتاهی کنیم.

فارس