اظهاراتی که در برخی رسانه ها تحریف شد؛
۱۳۹۵/۰۱/۲۸ ۰۶:۴۷ چاپ
 به گزارش گیل خبر، در این همایش علی نوبخت به بیان مطالبی درخصوص وقایع پیش از انقلاب، انتخابات و مشکلات مردم پرداخت. برخی رسانه ها نیز با انتشار بخشی از اظهارات وی، سعی کردند نشان دهند که نوبخت به انتقاد از دولت یازدهم پرداخته؛ در حالی که انتقادهای این نماینده مجلس متوجه دولت های نهم و دهم بوده است.
علی نوبخت
علی نوبخت، در این گردهمایی با اشاره به حوادثی که منجر به انقلاب اسلامی شد، به ذکر خاطراتی از دوران مبارزه در آن ایام پرداخت و گفت: اولین مبارزه روحانیت با جریانات باطل قبل از انقلاب را در سال 1337 و در یکی از شب های ماه محرم در مسجد کاسه فروشان شاهد بودم.
این نماینده مجلس دهم در بخش دیگری از اظهارات خود به آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق، مشکلات جوانان برای ازدواج و تهیه مسکن اشاره کرد و گفت: آسیب هایی به آحاد ملت ایران وارد شد که در نه در شان مردم بوده و نه در شان دولت و نظام که جهان آن را نظاره می کند.
وی با تاکید بر ضرورت تامین سلامت مردم و بیان اینکه «کسی که بیمار است توان اجرایی از وی گرفته می شود و نیروی مولد نخواهد بود»، گفت: اگر جامعه ای می خواهد سرپا باشد، باید اول امنیت، سلامت و تعلیم و تربیتش تامین باشد.
نوبخت در ادامه به ذکر خاطره ای از حضورش در شهر رشت و مشکلات یک خانواده برای تحویل گرفتن جسد بیمار خود از بیمارستان دولتی اشاره کرد و افزود: در سال 91 به من گفتند بخاطر مشکلات مالی، جسد بیمار یک خانواده را در بیمارستان دولتی نگه داشته اند و می گویند تا پول ندهید جسد را تحویل نمی دهیم. وی با یادآوری اینکه «بیست سال قبل به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت در همین مملکت، با نفت بشکه ای 10 دلار، به هیچ بیمارستان دولتی اجازه دریافت وجوه از مردم به خصوص تهیدستان را نمی دادیم» به رایزنی های خود برای حل مشکلات آن خانواده جهت تحویل گرفتن جسد و همچنین اظهارات رئیس بیمارستان مبنی بر مشکلات مالی بیمارستان اشاره کرد و افزود: به آن ها گفتم پس چرا استعفا نمی دهید؟ غیرت شما کجا رفت؟ چه لزومی دارد با این وضعیت حتما بر جایگاه خود ادامه بدهید؟
، برخی رسانه ها ضمن حذف این بخش از اظهارات نماینده تهران درخصوص درخواست استعفاء از رئیس بیمارستان بخاطر تحویل ندادن جسد بیمار، به گونه ای اظهارات وی را تنظیم و منتشر کرده اند که گویی سخنان نوبخت درخصوص استعفاء، خطاب به دولت یازدهم است در حالی که این مسئله مربوط به سال 91 و دولت احمدی نژاد بود.
نوبخت همچنین درخصوص طرح سلامت و مشکلات بودجه در مراحل اجرای این طرح، تصریح کرد: طرح سلامت گلستانی است که نظام تقدیم به ملت کرده ولی این گلستان دارای علف های هرز است. این طرح نیاز به اصلاح دارد که البته در حال تکمیل شدن است. وی افزود: در مجلس باید منابعی پایدار برای این طرح تامین بشود.
این منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92 و شرایط بحرانی کشور در آن ایام، گفت: بیمارستان های دولتی باید مامن و پناه گاه مردم باشند. من بنای همکاری خود با دولت را به این شرط گذاشتم که بیمارستان های دولتی پناهگاه مردم ما باشند. اگر دولتی هم نتوانست به تعهدات خود عمل کند باید استعفا دهد.
نماینده تهران در مجلس دهم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حل مشکلات بهداشت و درمان، آسیب های اجتماعی و نظارت برای عملکرد قوا را از وظایف خود در مجلس دهم دانست و ضمن دعوت همه گروه های سیاسی به وحدت، گفت: ما همه مسلمان و ایرانی هستیم و قانون اساسی را قبول داریم؛ بنابراین باید با کمک هم نیازهای جامعه را برطرف کنیم.
آفتاب