رییس کل دادگستری گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه:
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ۱۲:۴۷ چاپ

به گزارش  گیل خبر، احمد سیاوش پور رئیس شورای قضایی استان در این دیدار با تبریک فرارسیدن سال جدید، حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر علیه السلام را نیز تهنیت گفت.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته را نمادی از حضور مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در فرآیند انتخابات  حضوری فعال داشته و در تامین امنیت وسلامت آن  نقش بسزایی ایفا نمود.

وی با اشاره به اینکه سال 94 سالی پرکار برای دستگاه قضایی استان بوده است ابراز داشت: ورودی پرونده ها در مراجع قضایی و دادگاه ها از سال ماضی بیشتر بوده و با تلاش وافر قضات و کارکنان دستگاه،  تعداد 440/000 پرونده وارده مورد رسیدگی قرار گرفته و تعداد 1300 فقره پرونده نیز از ورودی سال گذشته کسر گردید.

این مقام ارشد قضایی با قدردانی از عملکرد دستگاه های تابعه قضایی در سال گذشته گفت: تمام سازمانها در انجام وظایف محوله ، به نحو مطلوبی عمل نموده اند.

احمد سیاوش پور بااشاره به تعامل سازنده دستگاه قضایی با دستگاه های اجرایی تصریح کرد: همه نهادها باید با همکاری و همیاری در بهبود زیرساختهای استان و رفع عقب ماندگی گام بردارند.

وی امنیت را مهم ترین و ضروری ترین  نیاز جامعه ذکر کرد  و افزود: دستگاه قضایی از تمام توان خود برای برقرای آرامش و امنیت استفاده می کند و  پرونده های امنیتی در استان در اولویت رسیدگی و اجرا قرار دارند .

رئیس کل دادگستری استان توجه به مسائل فرهنگی را از دغدغه های معاونت فرهنگی دادگستری استان دانست و اظهار داشت: در سالهای اخیر تلاش شده است تا از حضور روحانیون برجسته و اساتید حوزه و دانشگاه در ارتقای اخلاق و معنویت پرسنل دستگاه قضایی استفاده گردد.

رئیس شورای قضایی استان حفاظت از حقوق بیت المال را از جمله وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان کرد و ابراز داشت: سازمان بازرسی و دادگستری استان در شناسایی مناطق آسیب پذیر که مورد هجمه و تعرض قرارگرفته اند اقدامات خوبی را انجام داده و با متخلفان  و متصرفان برخوردهای قانونی  مناسبی صورت گرفته است.

این مقام ارشد قضایی وضعیت دادگستری استان و سازمانهای تابعه قضایی را مطلوب ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد  دادگستری استان  تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم شریف گیلان در سال جدید خواهد نمود.

آیت الله قربانی نماینده  ولی فقیه در استان نیز در پایان این جلسه مطالبی جهت تذکر  و ارشاد بیان نموده و بر لزوم  اخلاق مداری و پایندی به ارزشهای انسانی تاکید کرد.

وی منصب قضاوت را منصب انبیا و ائمه دانست و خاطر نشان کرد: هیچ گونه هوا و هوسی نباید در صدور احکام تاثیر گذار باشد.

آیت الله قربانی از زحمات ارزنده دستگاه قضایی استان تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد قضات  همواره براساس حق و عدالت و در مسیر خدمت به مردم موفق باشند.