قربانی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۵:
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ۰۷:۲۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، محمدحسین قربانی در درنشست علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 95 در موافقت با آن، شفافیت بودجه را یکی از مزایای آن دانست و گفت: بودجه 95 فارغ از هرگونه زد و بند و مبتنی بر واقعیات نگارش شد که در سال های گذشته کمتر چنین وضعیت را داشتیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم تعارض با قوانین از دیگر ویژگی های لایحه بودجه 95 است، چنانچه در سنوات گذشته بودجه با قوانین و اسناد بالادستی تعارض داشت که مشکلاتی را به وجود آورد که گزارش های دیوان محاسبات گواه آن است.

وی افزود: بودجه 95 براساس حفظ سیاست های کلی نظام بوده و حوزه های دفاعی کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین در این بودجه حدود 50 میلیارد دلار فاینانس برای اتمام طرح های زیربنیای اختصاص داده شده که مورد انتظارم مردم بود.

قربانی افزایش سرمایه بانک ها را از دیگر مزایای لایحه بودجه 95 عنوان کرد و گفت: بانک ها به بهانه کمبود بودجه تسهیلاتی به حوزه تولید نمی دادند که با افزایش سرمایه آنها قصد رفع این ادعا و حتمی شدن کمک بانک ها به حوزه صنعت و تولید را داشتیم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بحران صنعت را حدود 60 درصد عنوان کردند و موضوع اشتغال نیز از دغدغه های ایشان بود که با افزایش سرمایه بانک ها برطرف می شود.

وی افزایش بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های نوین به 200 میلیون دلار را از دیگر مزیت های بودجه 95 برشمرد و اظهار کرد: توسعه این صندوق می تواند تحقیقات در کشور را عملیاتی کند همچنین اختصاص 500 میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار می تواند شروعی برای خودکفایی در حوزه کشاورزی و پرداخت وام رایگان به کشاورزان باشد.

قربانی ادامه داد: تامین اعتبار جذب نیروی فرهنگی و درمانی به تعداد 30 هزار نفر از دیگر توجهاتی است که دولت در لایحه بودجه 95 به آن مبذول داشته است. همچنین با افزایش بودجه بیمه سلامت قصد رفع کسری آن را داشته ایم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان ساماندهی اعتبارات متفرقه بودجه سال های گذشته و افزایش حقوق بازنشستگان را از نکات مثبت لایحه بودجه 95 برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت اعتبار لازم برای اعطای جایزه صادراتی نیز از مواردی است که دولت در بودجه 95 برای تشویق تولیدکننده و صادرکننده در نظر گرفته است.

خانه ملت