مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان:
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۰۵:۰۱ چاپ
به گزارش گیل خبر ، ناصر آل محمدی حمل و نقل را زیربنایی ترین اقدام بخش توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... دانست. وی با بیان اینکه 90 درصد حمل و نقل از طریق جاده انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن گیلان در مسیر نوستراک شمال ـجنوب، حمل و نقل از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان با بیان اینکه این استان به دلیل برخورداری از مرز دریایی و خشکی مبادلات زیادی دارد، افزود: زمانی که حمل و نقل از مرز خارج می شود ترانزیت بین الملل است. وی هند، ایران و روسیه را بنیانگذار کریدور شمال ـ جنوب عنوان کرد و گفت: برای فعالیت این کریدور باید وقت شناس باشیم و فرصت ها را از دست ندهیم. آل محمدی نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان را چالش مهمی خواند و خاطرنشان کرد: در برخی از خودروها مانند کامیون و مینی بوس مشکل نوسازی وجود دارد. وی با بیان اینکه ضایعات حمل و نقل در تصادفات و حوادث رانندگی جاده ای زیاد است، یادآور شد: بخش عمده ای از این تصادفات به عامل انسانی و فرسودگی خودروها بستگی دارد. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان نوسازی خودروها و افزایش فرهنگ عمومی رانندگی را در کاهش تصادفات راننده ای جاده ای تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: نصب تابلوهای مزاحم از دیگر چالش های رانندگی در گیلان است. وی نصب این تابلوها را موجب ایجاد آلودگی سمعی و بصری و حواس پرتی رانندگان دانست و خاطرنشان کرد: در تمام مسیرهای حاشیه جاده های گیلان حتی در مقابل تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای عمومی مزاحم نصب شده است که گاهی راننده برای خواندن آنها دچار حواس پرتی و موجب به تصادف می شود. آل محمدی از ساماندهی تابلوهای مزاحم در گیلان خبر داد و متذکر شد: تابلوهای ثابت ساماندهی می شوند و برای تابلوهای سیار نیاز به همکاری قوه قضائیه است. وی آموزش ایمنی و فرهنگ عمومی را از برنامه های مهم حمل و نقل و پایانه های گیلان ذکر کرد و یادآور شد: آموزش استفاده از کلاه ایمنی موتورسواران نیز از دیگر برنامه های این اداره است که باید به فرهنگ در بین این اقشار تبدیل شود./فارس