به گزارش گیل خبر، کمپانی سامسونگ، در روزهای اخیر فعالیت زیادی داشته است و تقریبا بعد از معرفی پرچمداران این کمپانی که ماه پیش رونمایی شدند، سامسونگ هر روز خبرهایی را درمورد معرفی مدل های جدید داشته است. تقریبا از چند ماه پیش خبرگزاری ها شایعات مربوط به فبلت Galaxy A9 Pro را شروع به انتشار کرده بودند و گزارش های فراوانی در مورد این تلفن هوشمند غول پیکر منتشر شده بود که اکنون مشخص شده است که برخی از شایعات هم صحیح بوده اند. سامسونگ از اکنون فروش این فبلت را در چین آغاز کرده است. برای آشنایی بیشتر با A9 Pro به ادامه مطلب توجه کنید.

سامسونگ از فبلت Galaxy A9 Pro رونمایی کرد

سری A9 کهکشانی های سامسونگ را میتوان از گوشی های رده بالای این کمپانی حساب کرد که یک پله پائین تر از پرچمداران این کمپانی قرار میگیرند و کارایی بسیار خوبی را از خود به نمایش میگذارند. مدت زیادی نیست که سامسونگ از نسخه های 2016 گوشی هایA3، A5، A7 رونمایی کرده است. اکنون سامسونگ از فبلت A9 Pro رونمایی کرده است که بالاترین مدل از سری A این کمپانی به حساب میآید و البته با توجه به جزئیات و مشخصات این تلفن همراه میتوان پی برد که A9 Pro فاصله چندانی با یک گوشی پرچمدار ندارد.

همان طور که با توجه به شایعات پیش بینی میشد، A9 Pro به یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی 1080*1920 با پنل سوپر امولد مجهز شده است. زیر بدنه این گوشی هوشمند از چیپست پردازنده ی هشت هسته ای اسنپ دراگون 652 استفاده شده است که از هسته های با فرکانس 1.8GHz و معماری 64 بیتی تشکیل شده است. سامسونگ از مقدار حافظه ی رم جالب توجه 4 گیگابایت در این فبلت استفاده کرده است و A9 Pro به 32 گیگابایت حافظه ی داخلی مجهز شده است که به لطف درگاه میکرو اس دی قابل افزایش است . دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی است و از سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی این مدل استفاده شده است. اما مقدار حافظه رم تنها قسمتی نیست که سامسونگ در آن بذل و بخشش کرده است بلکه سامسونگ از یک باطری پر ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی در این فبلت استفاده کرده است که پیش بینی عمر باطری بسیار خوبی را برای این فبلت میکنیم.

سامسونگ از فبلت Galaxy A9 Pro رونمایی کرد

در قسمت نرم افزاری نیز، A9 Pro به اندروید 6.0.1 مجهز شده است و با آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی تاچ ویز همراه شده است. این گوشی اکنون با رنگ های سفید، رز گلد و صورتی با قیمت 540 دلار در چین قابل خرید است.

سخت افزار