به گزارش گیل خبر، علی اصغر عباسی صبح امروز در جریان بازدید از انبار نفت استان با اشاره به وضعیت مصرف بنزین در ایام تعطیلات نوروز جاری، اظهار کرد: اوج مصرف بنزین در روز پنجم فروردین معادل 4.5 میلیون لیتر بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در هفته نخست سال 95 در گیلان 13 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این هفته 20 میلیون و 302 هزار لیتر بنزین در گیلان به مصرف رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از توزیع 672 هزار لیتر نفت سفید و 2 میلیون و 20 هزار لیتر نفت گاز در این استان طی ایام نوروز جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در شش روز ابتدای تعطیلات نوروزی 20 میلیون و 302 هزار لیتر بنزین در گیلان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این توزیع نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

عباسی با تصریح بر اینکه 187 هزار و 500 لیتر ATK برای 47 پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت به  مصرف رسیده است، یادآور شد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

وی مجموع مصرف بنزین در رشت را 6 میلیون و 747 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: رشت بیشترین حجم مصرف بنزین نوروزی را به خود اختصاص داده است.

عباسی نواحی لاهیجان، انزلی و رودسر را در مصرف بنزین جزو ردیف های بعدی ذکر کرد و یادآور شد: مصرف بنزین در نواحی 9 گانه رشت، لاهیجان، انزلی، رودبار، رودسر، فومن، آستارا صومعه سرا و تالش با استقبال مسافران نوروزی مواجه بوده است.

وی در ادامه به توزیع کالابرگ نفت سفید برای متقاضیان فاقد گاز طبیعی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: کالابرگ های نفت سفید به شماره های 101، 201، 301 و 501 برای دریافت نفت سفید تا 31 فروردین ماه جاری اعتبار دارد.

عباسی با تصریح بر اینکه از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون در مجموع 670 هزار لیتر نفت سفید در گیلان توزیع شده است، تصریح کرد: از این مقدار 600 هزار لیتر نفت سفید به مصرف کنندگان عادی و 70 هزار لیتر برای مناطق صعب العبور اختصاص یافته است.

وی از متقاضیان فاقد گاز طبیعی مصرف کننده نفت سفید خواست تا نسبت به دریافت کالابرگ های نفت سفید با میزان سهمیه قبلی اقدام کنند.

فارس