به گزارش گیل خبر،  زین العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در روز تاسیس کمیته امداد و احسان و نیکوکاری قرار داریم، اظهار کرد: یکی از عوامل پر کردن شکاف طبقاتی، تاسیس کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه افراد به لحاظ استعداد، امکانات و شرایط زندگی با یکدیگر متفاوت هستند، افزود: تمام انسان ها به یک نحو و یکسان آفریده نشدند.

امام جمعه رشت ادامه داد: در هر جامعه ای کارتن خواب وجود دارد و اسلام برای پر کردن این شکاف و جلوگیری از فقر ذلت بار دو راه قرار داده و راه نخست اینکه دولت را موظف کرده تا به نیازمندان کمک کند.

وی با بیان اینکه در کتاب منشور مملکت داری فصل هفتم را به امر کمک به نیازمندان اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر فرمود «بخشی از بیت المال را برای رفع مشکل نیازمندان اختصاص بده و فردی مورد اطمینان را در رأس آن قرار بده که خدا ترس باشد».

قربانی تواضع انسان نسبت به نیازمندان را مهم خواند و یادآور شد: مرحوم عسکراولادی فردی متدین و مسلمان و نماینده ولی فقیه در کمیته امداد بود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تمام شهروندان در نظام اسلامی باید مورد تکریم باشند، افزود: نظام حکومت اسلامی تمام نیازمندان را جزو عائله خود می داند اما تمام کارها نباید به عهده دولت گذاشته شود.

وی گفت: عواطف انسانی باید در جامعه زنده باشد و تمام مردم اهل نیکوکاری باشند و مردم روحیه کمک به دیگران را در خود زنده کنند.

قربانی به هفته درختکاری و حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: امام صادق (ع) فرمود مردم پس از مرگ از شش خصلتی که داشتند بهره مند می شوند که شامل فرزند صالح، آشنایی مردم با قرآن، حفر چاه آب و کاشت درخت است.

وی ایجاد آبی مانند حشمت رود برای استفاده مردم و برگزاری دعا و روضه و موقوفه را از دیگر خصلت ها دانست و تصریح کرد: انسان پس از مرگ از ثواب این خصلت ها بهره مند می شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه خداوند درخت را برای انسان آفریده و جنگل ها سبب حیات انسان ها است، خاطرنشان کرد: زباله و پساب ها را روانه رودخانه و تالاب ها نکنیم.

وی در ادامه به حوادث منطقه اشاره کرد و افزود: شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان را به عنوان تروریست معرفی کرده است.

قربانی با اشاره به اینکه در دنیا بدی ها جایگزین خوبی ها شده و به جای اینکه عربستان را تروریست بدانند حزب الله لبنان را تروریست می دانند، اضافه کرد: سید حسن نصرالله اعلام کرد اجازه نمی دهیم دیگران از این فضولی ها انجام دهند.

بداخلاقی های انتخاباتی موجب آسیب به طهارت انتخابات می شود/واعظ طبسی سرباز خادم اسلام بود

وی درباره حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: ملت ایران با لبیک به مقام معظم رهبری در هفتم اسفند پای صندوق های رأی رفته و نمایندگان خود را با 62 درصد مشارکت انتخاب کردند.

امام جمعه رشت گفت: برخی در انتخابات بد اخلاقی هایی انجام دادند و شخصیت های انقلابی در قالب مجلس خبرگان را حذف کردند و عده ای در رسانه ها بداخلاقی دیگر کرده و با نسبت انگلیسی دادن به شخصیت ها، روحیه مردم را جریحه دار کردند.

وی حفظ حرمت شخصیت های انقلاب را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: اکنون برخی در حال پرونده سازی هستند و این بد اخلاقی ها موجب آسیب و صدمه به طهارت انتخابات می شود، اصلاح طلب یا اصولگرا باشید اینگونه رفتار به انتخابات خدشه وارد می کند.

قربانی در پایان درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: سرباز خادم اسلام از دست ما رفت.

فارس