معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان:
۱۳۹۴/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۲ چاپ

به گزارش گیل خبر، حمیدرضا آذرپور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با حضور اعضای این ستاد به فرا رسیدن عید نوروز اشاره کرد و مواردی را برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای سرسبزی بسیار زیبا و جذابی است، افزود: تفرج در گیلان آوردگاه گردشگری بوده و باید فعالیت ستاد مذکور در ارائه خدمات مفید به گردشگران منسجم تر شود.

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دولت در اجرای سیاست های گردشگری معاون گردشگری در کشور را به عنوان رئیس ستاد انتخاب کرده است، تصریح کرد: در استان ها ریاست ستاد به عهده استانداران است.

وی خدمت کردن به مردم را عبادت و فرصت خواند و گفت: باید نتیجه یک سفر خوب را اعضای ستاد برای گردشگران رقم بزنند و خدمات شایسته و مطلوبی را ارائه دهند.

آذرپور از اجرای برنامه نوروزگاه در رشت و لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این برنامه مراسم و آیین هایی گنجانده شده است.

وی یکی از مراسم های قابل توجه را چهارشنبه سوری عنوان کرد و افزود: در چهارشنبه سوری رسم و آیین های بسیار خوب و زیبایی داریم که امروزه به فراموشی سپرده شده اند.

این مسئول از روسای اداره های میراث فرهنگی شهرستان های گیلان خواست در معرفی آیین های مناسب نوروز همت بیشتری داشته باشند و فضا را برای نوروز و سفرهای نوروزی آماده کنند.

وی عدم ارسال آماری را از مشکلات شهرستان های استان ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته به دلیل سهل انگاری در ارائه آمار بسیاری از فعالیت های ستاد خدمات سفر بیان نشد و نتوانستیم در کشور رتبه مناسب را به دست آوریم.

آذرپور معرفی رابطان آماری را مورد تأکید روسای اداره های میراث فرهنگی به عنوان دبیر ستادهای اجرایی خدمات سفر قرار داد و اظهار کرد: تاکنون تنها سه شهرستان آستارا، شفت و صومعه سرا اقدام به معرفی رابط آماری کرده اند.

وی تکمیل فرم های اقامتی، افزایش نظارت ها به ویژه نظارت بر فعالیت ساعت پخت نانوایی ها، عملکرد عابربانک ها، مخابرات، ارائه لیست داروخانه ها، توجه به نیازهای گردشگران، مراکز نصب چادر، نمازخانه های بین راهی، سرویس های بهداشتی و... را مورد تأکید قرار داد.

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه توجه به تهیه نقشه راهنمای گردشگری امری ضروری است، خاطرنشان کرد: هدایت گردشگران در ورودی شهرها به ویژه رشت مهم است.

وی چاپ بروشور با لحاظ کردن کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان را ضرورت خواند و افزود: شناسایی ظرفیت های اقامتی، ظرفیت سالن های ورزشی و... مورد تأکید است.

آذرپور با تصریح بر اینکه شهرداران دو طرف جاده های ورودی شهرها را از زباله پاکسازی کنند، متذکر شد: گیلان به اندازه کافی سرسبز است و باید به گل کاری در شهر توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه گل کاری زیبایی و سرسبزی گیلان را مضاعف می کند، خاطرنشان کرد: کاشت گل در شهرها طراوت و زیبایی مضاعفی را به شهرها می دهد و این مسئله در گردشگران تاثیر مطلوبی می گذارد.

فارس