به گزارش گیل خبر، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با خداقوت به دست اندرکاران اجرایی، نظارتی و امنیتی در برگزاری و حفاظت از آرای مردم اظهار کرد: رسانه ها تلاش بسیاری برای ایجاد شور و نشاط در عرصه انتخابات دارند.

وی به حضور مردم پای صندوق های رأی از ساعت های اولیه اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان های رشت، تالش، رودسر و لنگرود پیشگام تر از دیگر از مناطق هستند و در مجموع حضور مردم پر رنگ و قوی است.

استاندار گیلان با تاکید بر حضور قوی مردم برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به امکانات فراهم شده، شاهد انتخاباتی پر شور در استان هستیم.

نجفی، مردم ایران به ویژه گیلان را دارای بلوغ سیاسی خواند و تصریح کرد: امروز اقشار مختلف به ویژه رأی اولی ها قبل از آغاز ثبت نام در حوزه های اخذ رأی صف کشیدند و این امر نشان دهنده اعتماد مردم به نظام، دولت و صندوق های رأی است.

وی به عملکرد خوب رسانه های گیلان در امر انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر بد اخلاقی هایی وجود داشت، اصحاب رسانه آن را نفی کردند.

استاندار گیلان با اشاره به همراهی اصحاب رسانه در روند برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: شور و نشاط موجود در جامعه به دلیل همراهی رسانه هاست.

نجفی به فعالیت ستاد اجرایی انتخابات گیلان از 9 ماه گذشته در این استان اشاره کرد و یادآور شد: هیئت های نظارت در کنار هیئت های اجرایی در مدت مذکور فعال بودند.

وی با بیان اینکه شورای تامین استان و شهرستان ها در کنار هیئت های اجرایی حضوری فعال دارند، اظهار کرد: حضور دستگاه های نظارتی و شورای تامین در انتخابات گیلان قوی است.

استاندار گیلان به شرایط خوب فراهم شده برای برگزاری انتخابات در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: تاکنون موارد نگران کننده انتخاباتی در گیلان گزارش نشده است.

نجفی با توصیه به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: عرصه رقابت به اتمام رسیده و از فردا همه باید برای توسعه استان تلاش کنند و رفاقت ها جایگزین رقابت ها شود.

وی از رقابت تنگاتنگ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان های مختلف گیلان خبر داد و تصریح کرد: احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم در برخی از شهرستان ها از جمله رشت وجود دارد.

استاندار گیلان، مردم را پیروزی اصلی انتخابات خواند و یادآور شد: تمام اقشار باید برای توسعه کشور و ایرانی آباد تلاش کنند.

فارس