اختصاصی/ در فاصله باقیمانده تا پایان تبلیغات انتخاباتی؛
۱۳۹۴/۱۲/۰۳ ۱۳:۲۸ چاپ
اختصاصی گیل خبر/ در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس هنوز بسیاری از مردم به ویژه در شهرهای بزرگ کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نکردند و این به معنای آن است که می توان روی رای آن ها حساب کرد. تجربه انتخابات گذشته ثابت کرده که اصلاح طلبان در جذب آرای خاموش و مردد جامعه موفقیت های خوبی کسب کردند و این امر به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی مشخص  بوده است. با توجه به رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب در اکثر شهرها اصلاح طلبان بازهم جهت حضور در انتخابات این دوره پایدار باقی مانده اند و در اکثر شهرها کاندیداهای خود را معرفی کرده اند. در بعضی شهرهای استان گیلان، اصلاح طلبان روی گزینه های بیشتر شناخته شده و معتدل در جناح مقابل  متحد شدند و امید دارند که بتوانند از ورود نیروهای تند اصولگرا به مجلس جلوگیری کنند. اما در شهرستان رشت به جزء جعفرزاده نماینده فعلی که شانس بالایی برای انتخاب مجدد در مجلس دارد گزینه های دوم و  سوم چندان شناخته شده به نظر نمی رسند و از همین رو کار تبلیغات برای آن ها با چالش های متعددی روبه رو است. از همین رو اصلاح طلبان در نظر دارند که خود برای تبلیغ این افراد پیش قدم شوند و با توجه به توان موج آفرینی و رای آوری خود در جامعه دانشگاهی و اقشار مختلف جوانان و زنان آن ها را پای صندوق آرا به نفع کاندیداهای جناح خود بکشانند. البته نیم نگاهی هم به آرای زادگاه های کاندیداهای خود نیز دارند. اصطلاح «جمع آوری رای به صورت هرمی» که در سخنان اصلاح طلبان شاخصی چون سید احمد حسینی و عبدالرضا بی آزار تاکید شده موید آن است که آن ها در نظر دارند در مدت باقیمانده تا انتخابات خود به مثابه یک کاندیدای انتخاباتی عمل کنند و  به جای خود کاندیداها در دانشگاه ها و ستادهای انتخاباتی حضور پیدا کرده و تلاش دارند با ایجاد موجی در ساعات باقیمانده تا انتخابات بر میزان آرای کاندیداهای خود بیفزایند. به نظر می رسد ایجاد چنین موجی در این ساعات باقیمانده کار طاقت فرسا و سختی باشد، ولی تجربه انتخابات گذشته نشان داده که آن ها توانایی این امر را برای خود می بینند و همچنان به آرای مردد و نامشخص مردم ایمان دارند. باید دید در فاصله باقیمانده این موج چگونه می تواند در شهرستان هایی چون رشت به کار بیاید.