دومین چرخش رییس فدراسیون در انتخابات رفقای آسیایی اش را شوکه کرد؛
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۰۷:۵۵ چاپ
به گزارش گیل خبر، علی کفاشیان در آستانه انتخابات فیفا شرایط ویژه ای را برای فدراسیون فوتبال ایران ایجاد کرده است. او که دوهفته پیش اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال ایران رایش در انتخابات را به شیخ سلمان بحرینی خواهد داد آخرهفته از اینفانتینو در تهران پذیرایی کرد و همه معادلات را به هم ریخت . کفاشیان پس از این دیدار اعلام کرد که بهتر است یکی از این دونفر به نفع هم کنار بروند. 
رییس فدارسیون فوتبال ایران در شرایطی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر رای داد که طی چند سال اخیر از لابی ای حمایت کرده که جز متحدان شیخ سلمان به حساب می آید. شیخ احمد کویتی رییس شورای المپیک آسیا کسی است که این لابی را ساماندهی می کند. کسی که در دوره آخر ریاست بن همام تلاش زیادی کرد تا مرد قطری را شکست دهد اما موفق نشد. 
با این همه و پس از کنار گذاشتن بن همام از کنفدراسیون فوتبال آسیا ، شیخ احمد و سلمان موفق شدندآرای کنفدراسیون را به نفع خودشان تغییر دهند. انها در روزهایی رای آسیا را به دست آوردند که خیلی ارتباط خوبی باکفاشیان نداشتند. علی کفاشیان در دوره حضور بن همام علی رغم قول و قرارهایی که با شیخ احمد داشت به بن همام رای داد. 
در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا که پس از برکناری بن همام برگزار شد به نظر می رسید کفاشیان همچنان حامی بن همام و تیم نزدیک اش باشد. درآن دوره یوسف سرکال اماراتی متحد اصلی بن همام بود. اما کفاشیان در روزهای آخر با چرخشی حساب شده رایش را از سبد سرکال به شیخ سلمان تغییر داد. او درآن روزها به خوبی درک کرد که سرکال شانس پیروزی ندارد و علی رغم حمایتی که از قبل از او کرده بود رای ایران را به شیخ سلمان داد. 
درآستانه انتخابات فیفا هم به نظر می رسد کفاشیان دوباره چنین تصمیمی گرفته است. رییس فدراسیون فوتبال که از متحدان شیخ سلمان در اسیا به حساب می آید. در فاصله 15 روز باقی مانده تا انتخابات فیفا میزبان اینفانتینو در تهران بود. او با این میزبانی هم پیمان هایش در اسیا را شوکه کرده است. 
کفاشیان پس از دیدار با اینفانتینو صحبت های مهمی کرد که خیلی جدی گرفته نشد. کفاشیان گفت:« نظر ما این است که شیخ سلمان و اینفانتینو که بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارند با هم متحد شوند اما اگر این اتفاق نیفتد در پانزده روز آینده تصمیم می گیریم که به کدام یک رای دهیم. ما روی شیخ سلمان به عنوان یک آسیایی تعصبی نداریم و به کسی رای می دهیم که بتواند بهتر فو تبا ل دنیا را اداره کند.» این جملات کفاشیان پس از دیدار به نظر می رسد پیشنهادی به شیخ سلمان باشد. پیشنهادی برای کنار کشیدن از انتخابات به نفع اینفانتینو. 
کفاشیان اگر رای اش را به دشمنان شیخ احمد و شیخ سلمان بدهد برای دومین بار است که آنها را بازی داده. او در انتخابات دو دوره قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها قول و به بن همام رای داد  و دوباره ممکن است رایش را به کسی بدهد که رفقای آسیایی اش ناراحت شوند. کفاشیان با این حرکت قمار بزرگی را شروع کرده ، قماری که به نظر می رسد از اطلاعات بین المللی او در آرای اینفانتینو نشات می گیرد. کفاشیان بااین دیدار می تواند به یکی از متحدان جدید رییس آینده فیفا تبدیل شود. رییسی که تا 13 روز دیگر انتخاب خواهد شد. 
عصر ایران