معاون فرماندار انزلی:
۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ۱۱:۱۵ چاپ

به گزارش گیل خبر، نادر خوارزمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان به وضعیت بحرانی دفن و جمع آوری زباله در این شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه محل مناسبی برای دپوی زباله در انزلی وجود ندارد، افزود: وضعیت جمع آوری و دفن زباله در انزلی بحرانی است و باید مکان مشخصی برای این امر در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار انزلی بخش مهمی از نگرانی های موجود در زمینه پسماند را شیرابه زباله ها دانست و تصریح کرد: شیرابه زباله های انزلی وارد نهرهای کشاورزی می شود که این وضعیت سلامت شهروندان را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان به طور جدی پیگیر مشکلات دفع زباله است، اظهار کرد: اکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ساماندهی زباله اعلام آمادگی کرده اند.

خوارزمی با اشاره به اینکه شرکت های مذکور می توانند با استفاده از دستگاه های مدرن ریجکت زباله زیر پنج درصد را انجام دهند، تصریح کرد: جذب چنین شرکت هایی بسیار مفید است.

وی به ابلاغ استاندار گیلان مبنی بر عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ تا پایان سال جاری موجب عزل شهرداران می شود، خاطرنشان کرد: برای تصفیه شیرابه زباله انزلی حدود 22 میلیارد ریال اعتبار توسط معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در سال آینده در نظر گرفته شده که شهردار باید با جدیت پیگیر این اختصاص باشد.

معاون فرماندار انزلی با تأکید بر ضرورت ساماندهی پسماند انزلی یادآور شد: از مجموعه شهرداری انزلی انتظار می رود برای جذب سرمایه گذار تلاش مناسب داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی نیز در نشست مذکور به وضعیت تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی اشاره کرد و گفت: بیمارستان انزلی در تصفیه خروج فاضلاب بیمارستانی یک گام جلوتر است.

اکبر میغی با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریع تر تصفیه خانه مذکور به مرحله اجرا درآید، یادآور شد: در انزلی معضلی که امروزه بسیاری از بیمارستان های استان در زمینه بی خطر بودن زباله ها دارند، وجود ندارد.

فارس