به گزارش گیل خبر،  حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در مراسم تجلیل از خادمان افتخاری حریم رضوی، اظهار کرد: شما برادران و خواهران برای زائران وقت صرف کردید ضمن اینکه مهمان امام رضا (ع) را پذیرایی کردید پس همکار امام هشتم (ع) شدید و حکم خادمی شما را شخص حضرت صادر کردند و اگر توجه امام نبود قطعاً این توفیق به شما نمی رسید.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام مردم ساکن شهر مشهد خادم امام رضا (ع) هستند و شهر مشهد به دلیل وجود این امام تشکیل شده و بر این اساس باید مشهد هویت شهری امام رضایی داشته باشد.
وی ادامه داد: دغدغه امروز موضوع آبادی و پارک های آنچنانی و خیابان های کذایی نیست، بلکه دغدغه اصلی این است که این شهر امروز هویت امام رضا (ع) را از دست می دهد.
علم الهدی اظهار کرد: به فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفتم شما قرار بر این بود که زن های بدحجاب به حرم نزدیک نشوند اما امروز زن های بدحجاب در اطراف حرم دیده می شوند و وی به من گفت، وقتی هتل چند ستاره در کنار حرم ساخته می شود دیگر نمی توان جلوی برخی موضوعات را گرفت.
امام جمعه مشهد بیان کرد: وقتی در شهر مشهد مکان های تفریحی و تجاری شکل می گیرد هویت امام رضا(ع) از بین می رود و کلیپی از اطراف حرم رضوی به مقام معظم رهبری نشان دادند و به ایشان گفتند مشهد به این وضع به وجود آمده و کالاهای خارجی در این بازارها عرضه می شود که ایشان بسیار ناراحت شدند.
وی تصریح کرد: امروز این ساختمان های بلندمرتبه همچنان در اطراف حرم در حال گسترش هستند و باید مدیران شهری ما تأمل بیشتری کنند و هویت امام رضا (ع) را نباید در شهر به هم زد و باید از ساخت وسازهایی که قرار است هویت شهر را خراب کند، جلوگیری کرد.
علم الهدی ادامه داد: این شهر متعلق به امام رضا (ع) است و وقتی ما می گوییم نباید در این شهر کنسرت برگزار شود، زیرا این شهر با شهرهای دیگر متفاوت است و افراد پای سفره امام رضا (ع) نشسته اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مراکز تفریحی حدی دارد و برای تفریحات در ایران شهر زیاد است، یعنی در شهر امام رضا (ع) نباید مراکز تفریحی قرار دهیم که اینجا یک عده سرمایه گذاری کنند و عده ای هم بالاترین عیش و نوش ها را داشته باشند، چراکه مشهد سالانه 27 میلیون زائر را میزبانی می کند اگر اینجا کانون تفریحات و کنسرت ها شد دیگر هویت امام رضا (ع) به هم می خورد پس نباید با هر نوع آزادی در این شهر موافقت شود.
انتخاب