به گزارش گیل خبر،  رضا محمدزاده عصر امروز در جمع مدیران تالارهای عروسی، عکاسان و فیلمبرداران گیلان با اشاره به ضوابط انتظامی اختصاصی تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی اظهار کرد: تالارهای پذیرایی قبل از افتتاح باید دارای نمازخانه مجزا برای آقایان و خانم ها با وسایل و امکانات مناسب و در شأن نمازگزاران باشد و تنها برای انجام فریضه نماز استفاده شود.

وی بر ایجاد سرویس بهداشتی جداگانه ویژه آقایان و بانوان در تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی تاکید کرد و افزود: نصب هر گونه تصاویر، تمثال و شمایل مربوط به شخصیت های ملی و مذهبی در سالن های مراسم عروسی ممنوع است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با بیان اینکه نصب دوربین در قسمت ویژه بانوان در تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی ممنوع است، تصریح کرد: سالن های مردانه و زنانه باید به وسیله دیوارهای ثابت از کف تا سقف جدا شود.

محمدزاده متذکر شد: در صورت نداشتن راه پله مجزا برای آقایان و بانوان در تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی باید عرض راهرو 120 سانتی متر باشد.

وی با تاکید براینکه اطاق عقد باید به صورت جداگانه و در جنب سالن بانوان باشد، بیان کرد: محل مناسب برای استراحت کارگران در تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی در نظر گرفته شود و از اسکان افراد غیر خودداری شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان به ضوابط انتظامی اختصاصی تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی پس از افتتاح اشاره کرد و گفت: به کارگیری کارکنان مرد در سالن های زنانه و به کارگیری کارکنان زن در سالن های مردانه ممنوع است.

محمدزاده با اشاره به اینکه فیلمبرداری از مجالس باید توسط فیلمبردار دارای مجوز انجام شود، خاطرنشان کرد: فیلمبرداری از خانم ها توسط آقایان و از آقایان توسط فیلمبردار خانم ممنوع است.

وی رعایت حجاب و پوشش کامل عروس و همراهان زن هنگام ورود و خروج از تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی را الزامی ذکر کرد و یادآور شد: اجرای هر گونه موسیقی و برنامه های هنری و نمایشی منوط به داشتن مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل و اخذ موافقت ناجا است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با بیان اینکه برگزاری هر گونه مراسم سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... در تالارهای پذیرایی و سالن های عروسی مستلزم اخذ مجوز لازم از دستگاه های مربوطه و موافقت این اداره است، اظهار کرد: مدیر تالار موظف است هنگام عقد قرارداد نسبت به اخذ تعهدات لازم از صاحبان مراسم برابر فرم ابلاغی از طرف اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان اقدام کند.

محمدزاده تهیه و نگه داری آلبوم عکس از مشتریان و عروس را ممنوع خواند و افزود: هشدارهای لازم به خانواده ها و مهمانان مبنی بر رعایت شئونات اسلامی و احتمال هر گونه سوء استفاده از فیلم و عکس مراسم باید به گونه ای نصب شود که به راحتی قابل رؤیت برای مهمانان باشد.

وی متذکر شد: برگزاری هر گونه مراسم جشن و عروسی، ولیمه، مهمانی و ... باید 48 ساعت قبل از برگزاری مراسم توسط مدیران تالارهای پذیرایی و عروسی به اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان اطلاع داده شود.

فارس گیلان