فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:
۱۳۹۴/۰۹/۱۴ ۰۹:۵۸ چاپ

به گزارش گیل خبر، مهیار رستگار امروز با اشاره به وضعیت جاده های گیلان اظهار کرد: شرایط جوی دست خوش تغییرات شده و به دلیل بارش باران سطح جاده های گیلان لغزنده است.

وی با بیان اینکه در محور اسالم به خلخال و پونل به خلخال بارش برف و یخ بندان است، افزود: تردد بدون زنجیر چرخ در این محورها امکانپذیر نیست.

فرمانده پلیس راه گیلان با تصریح اینکه سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی این استان به روز دیگر با شرایط بهتر موکول شود، گفت: در محور آستارا به اردبیل اکنون برف نیست اما ممکن است شرایط این محور تغییر کند.

وی محورهای کوهستانی غرب گیلان را همراه با بارش برف و کولاک عنوان کرد و یادآور شد: رانندگان محورهای کوهستانی گیلان خود را برای سفری زمستانی آماده کنند و تجهیزات و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رستگار با تأکید بر اینکه رانندگان مقررات رانندگی را در جاده های کوهستانی رعایت کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط جوی، رانندگان فاصله طولی و سرعت و سبقت مجاز را رعایت کنند.

وی پرهیز از شتاب و عجله در جاده ها را مورد تأکید رانندگان قرار داد و متذکر شد: کنترل سیستم روشنایی و گرمایشی خودروها امری مهم است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه گیلان یادآور شد: تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی و برف گیر گیلان امکانپذیر نیست و در صورت مشاهده خودروهای بدون زنجیر چرخ، از تردد آنها جلوگیری می شود.

فارس