رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:
۱۳۹۴/۰۹/۱۰ ۱۵:۳۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: کسانی که راه حسینی را دنبال کنند و مرام و مسلک حسینی داشته باشند می توانند با صلابت و استواری راه را طی کرده و دشمنان و توطئه های آنها را نابود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت وگویی با اشاره به نزدیکی به اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از روزهای بسیار مهم برای شیعیان عالم روز اربعین است و در روایتی از امام عسگری(ع)، 5 ویژگی برای انسان مومن ذکر شده که یکی از آنها زیارت اربعین است.

وی گفت: دل های عاشقان و دوستداران سیدالشهدا(ع) در روز اربعین مالامال از ارادت و محبت به آن حضرت است و هر انسانی در هرجای عالم تلاش می کند تا خود را به کربلای معلی برساند و یا اگر این امکان برایش وجود ندارد، از راه دور به واسطه اعمال خود در این روز، ارتباط قلبی با سیدالشهدا(ع) داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه خداوند متعال ویژگی هایی به امام حسین(ع) داده است که به دیگر ائمه معصومین و حتی انبیاء الهی نیز نداده، افزود: تربت کربلا با همه تربت ها فرق می کند تا جایی که این تربت شفابخش آلام انسان های دردمند است،کربلا پناهگاهی است برای همه شیعیان و عاشقان، پناهگاهی برای همه مسلمانان و حتی کسانی که آیین اسلام ندارند مانند مسیحیان زیرا در جمع راهروان به سوی حرم امام مسیحیانی هستند که برای عرض ارادت نسبت به سیدالشهدا(ع) به سمت کربلا حرکت می کنند.

اشجری با اشاره به اینکه در روایات بر با پای پیاده زیارت کربلا رفتن اشاره و تاکید شده و هر قدر رنج سفر بیشتر باشد پاداش آن نیز بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: اربعین یک کنگره بزرگ برای شیعیان عالم است و یک همایش بسیار پر عظمت که چشم همه عالمیان به آن متمرکز است، همان گونه که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: اگر می خواهید در مسیر زندگی راه را گم نکنید ودر تاریکی ها بتوانید به مقصد برسید، چراغ راه شما حسین بن علی(ع) است و اگر می خواهید در این دریای پرتلاطم دنیا غرق نشوید کشتی نجات شما سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: اگر جامعه بشریت امروز نیز همان راهی را طی کند که امام حسین(ع) رفته اند، قطعاً سعادتمند است، لذا امروز با وجود توطئه ها و جنگ هایی که دشمنان می آفرینند، کسانی که راه حسینی را دنبال کنند و مرام و مسلک حسینی داشته باشند می توانند با صلابت و استواری راه را طی کرده و دشمنان و توطئه های آن ها را نابود کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده که مکتب شیعه پویاترین مکتب است و این مکتب حسینی است که در مقابل ظلم محکم می ایستد زیرا مکتب حسینی مکتب استقامت و پایداری است و هرکس که راه سیدالشهدا(ع) را دنبال کند نمی تواند در مقابل ظلم ها و نابرابری ها بی تفاوت باشد.

اشجری خاطرنشان کرد: اربعین درس تمرین ولایتمداری، تمرین استقامت، پایمردی، ارادت وعشق به ساحت ولایت و بیعت مجدد با آرمان بلند سیدالشهدا(ع) است، پس خوشا به حال آنان که توانستند با پای پیاده به ساحت قدسی امام حسین(ع) عرض ارادت نمایند و امیدوارم که همه در روز اربعین خود را مقید کنند که زیارت اربعین را بخوانند تا بتوانند ارتباط معنوی با سیدالشهدا(ع) برقرار کنند.

تسنیم