رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد :
۱۳۹۴/۰۸/۰۳ ۰۹:۳۱ چاپ
به گزارش گیل خبر، محمد درویش کردار پیش از ظهر امروز در نشست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت رسیدگی به شکایات مردمی درباره وضعیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 4 هزار و 190 مورد شکایت مردمی از ستاد 124 سازمان دریافت شد. وی دریافت بیش از 3 هزار و 300 مورد از این گزارش ها را مربوط به بخش کالایی عنوان کرد و گفت: بیش از 860 مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود که با بررسی های انجام شده از 3 هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آنها متخلف شناخته شدند. رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مهم ترین شیوه های نظارت بر بازار کالا و خدمات را فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات دهی عنوان کرد. وی با بیان اینکه دیگر گزارش های مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد، ادامه داد: در مدت مذکور 722 مورد شکوائیه مردمی به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است. درویش کردار عمده ترین گزارش های مردمی را در بخش کالایی مربوط به عرضه نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران ها، نمایشگاه های فروش خودرو و مشاوران املاک ذکر کرد. این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب بوده است، از نظارت مستمر بازرسان سازمان مذکور بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد. این مسئول با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر 188 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها تخلف بیش از 8 هزار واحد محرز و پرونده تخلف آنها برای سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیئت های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده است. وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و ... گزارش های خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند. فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code