رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت:
۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ۲۰:۵۴ چاپ
تصویب 40 میلیارد ریال برای بهسازی و خرید اتوبوسهای ناوگان اتوبوسرانی رشت

به گزارش گیل خبر، رضا رسولی شامگاه یکشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای این شهر با اشاره به بررسی مشکلات ترافیک شهر در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، اظهار کرد: برنامه های کوتاه مدت مختلفی در سطح شهر به منظور برطرف کردن گره های ترافیکی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم بلند مدت مطالعات طرح جامع حمل و نقل و  ترافیک و سند راهبردی ترافیکی رشت است، افزود: طرح جامع ترافیک رشت تا پایان تابستان به نقطه خوبی می رسد.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به بازگشایی معابر شهری و تکمیل شبکه  راه های شهری، گفت: بازگشایی مسیر و انجام میان گذرها در شهر در بلند مدت جوابگو است.139303240920292642992183

رسولی تصریح کرد: رشت 123 اتوبوس دارد که از این تعداد سه اتوبوس غیرقابل تعمیر، 75 اتوبوس سالم و 25 اتوبوس نیازمند تعمیر است.

وی با بیان اینکه شهر رشت در سرانه اتوبوس به نسبت جمعیت از فقیرترین شهرهای کشور است، خاطرنشان کرد: کلانشهر رشت دارای جمعیت 690 هزار نفری به صورت ثابت و یک میلیون و 200 هزار نفری به صورت شناور است.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت افزود: بودجه  برای بهسازی ناوگان و خرید اتوبوس بالغ بر 40 میلیارد ریال تصویب شده است.

رسولی با اشاره به اجرای طرح خط ویژه اتوبوس، گفت:سعی شد با یک سناریوی مشخص  با ایجاد خط اول کنترل ترافیک در ابتدای خیابان امام(ره) و ساختار مدرن ناوگان طرح جذابی را برای استفاده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خط ویژه اتوبوس رشت پس از تصویب در شورای ترافیک اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که نسبت به اجرای آن قافل بودیم بحث ITS سیستم هوشمند بود که یکی از مباحث مطروحه در آن کارت شهروندی است.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رشت نیازمند 48 پل عابرپیاده در مناطق مختلف شهر است، گفت: احداث 22 پل عابر پیاده به تصویب شورا رسید که در روزهای آینده فراخوان آن در روزنامه ها درج می شود تا متقاضیان برای این کار اقدام کنند./تسنیم