اجلاس دپارتمان لیگ جهانی سال 2014 والیبال در ایتالیا، به منظور بررسی برگزاری مسابقه های لیگ جهانی سال 2015 تشکیل شد و ایران به شرط حل مشکل زنان، همچنان در دسته یک این لیگ باقی ماند. به گزارش فدراسیون والیبال، در این اجلاس که صبح جمعه در شهر ˈفلورانسˈ ایتالیا و با حضور اعضا تشکیل شد، یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد این جلسه، رسیدگی به مساله حضور نیافتن تماشاگران زن ایرانی در سالن مسابقه های والیبال در تهران بود. «محمدرضا داورزنی» رییس فدراسیون والیبال که به عنوان یکی از اعضای اصلی این دپارتمان می بایست در این جلسه شرکت می کرد، یک روز زودتر برای شرکت در این اجلاس عازم شهر فلورانس شد و در این فاصله در نشست های مختلف با «گراسا» و «الکساندر بوریچیچ» نایب رییس فدراسیون بین المللی والیبال موفق شد دیدگاه (FIVB) را نسبت به این موضوع اصلاح و لطیف تر کرده و نظر مسوولان فدراسیون بین المللی والیبال را برای همکاری بیشتر به منظور حل مساله به وجود آمده در راستای اجرای قوانین بین المللی والیبال در برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال و همچنین همخوانی با قوانین جمهوری اسلامی ایران جلب کند.

زنان خارجی حق حضور در استادیوم و تماشای مسابقات والیبال را دارند ولی زنان ایرانی از این حق مسلم خود در کشور خودشان محروم شده اند!

368510_389 با رایزنی های انجام شده، سرانجام بحث در باره وضعیت ایران از دستور اصلی جلسه لیگ جهانی والیبال خارج شده و حضور ایران در دسته یک (گروه دو) لیگ جهانی سال 2015 مشروط به همکاری دولت ایران و ارایه تعهد در خصوص موضوع مورد بحث، شد. مقرر شد فدراسیون بین المللی والیبال، کتبا نامه ای به ایران ارسال کند و با توجه به درخواست هزاران زن ایرانی از فدراسیون بین المللی والیبال برای حضور در سالن مسابقه ها، از دولت و فدراسیون والیبال ایران رسما درخواست حل این موضوع را نماید.