به گزارش گیل خبر، احمد رمضان پور نرگسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شورای ائتلاف جبهه اصلاحات گیلان اظهار کرد: قبل از سال 88 شورای مذکور متشکل از 12 حزب کشوری و با چهار تشکل در استان تشکیل شد.

وی به برگزاری جلسات مستمر شورای ائتلاف جبهه اصلاحات گیلان با احزاب محتلف اشاره کرد و افزود: سال 88 به دلیل اتفاق های ناگواری که در کشور رخ داد تمام جلسات شورای مذکور در استان تعطیل شد.

رمضان پور نرگسی با بیان اینکه برای برون رفت از تعطیلی جلسات شورای ائتلاف جبهه اصلاحات در گیلان ناگزیر شدیم یکسری افراد که ارائه فکر می دادند را دورهم جمع کنیم، تصریح کرد: از سال 88 با جمعی از دوستان که تعامل داشتیم جلساتی نیز برگزار کردیم.رمضانپور

نماینده دوره های پنجم و ششم مردم رشت در مجلس به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اشاره کرد و گفت: شورای ائتلاف جبهه اصلاحات گیلان به عنوان شورای مشورتی اصلاح طلبان استان فعالیت خود را ادامه داد و برای انتخابات برنامه ریزی لازم را انجام دادیم و گزینه نخست ما رئیس دولت اصلاحات بود و بعد احساس کردیم اگر به هر دلیلی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات ورود نکند، آقای هاشمی باشد.

وی با اشاره به اینکه نظریه مذکور مخالفانی داشت، ادامه داد: موضوع مذکور را با منطق برطرف کردیم و سه ماه مانده به انتخابات نفر سومی را مد نظر قرار دادیم و گزینه سوم ما کاندیدای اجماع اصلاح طلبان کشور بین عارف و روحانی بود که در نهایت عارف انصراف داد و دوستان برای روحانی فعال شدند که حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در 24 خرداد سال 92 تحقق یافت.

نماینده ادوار مجلس در گیلان به فرآیند انتخاب روحانی به ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: در مدت 72 ساعت مردم ایران اقدام به یادماندنی را رقم زدند و در 24 خرداد ماه سال 92 به روحانی رأی دادند.

گسترش شورای مشورتی جبهه اصلاحات در گیلان/تشکیل احزاب در شهرستان های گیلان

وی از برگزاری جلسه های علنی شورای ائتلاف جبهه اصلاحات گیلان پس از خرداد ماه سال 92 خبر داد و اظهار کرد: موضوع احیای دوباره شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان را دوباره مطرح کردیم و با تلاش یک ساله این امر تحقق پیدا کرد.

رمضان پور نرگسی به تعداد اعضای شورای مشورتی 40 نفری گیلان در شهرستان های مختلف اشاره کرد و افزود: شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان در تعدادی از شهرستان ها پنج نفر عضو داشت و در برخی از شهرستان ها عضو نداشتیم و قرار شد این شورا را در تمام شهرستان ها گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه قرار شده شورای مشورتی جبهه اصلاحات را در شهرستان ها تشکیل دهیم، تصریح کرد: تشکیل احزاب در شهرستان ها از دیگر برنامه های شورای مشورتی جبهه اصلاحات در گیلان است.

نماینده دوره های پنجم و ششم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به آیین نامه اجرایی اداره جلسه های شورای مشورتی جبهه اصلاحات اشاره کرد و گفت: این آیین نامه مربوط به قبل از سال 88 بود و آن را بازخوانی و اصلاح کردیم.

رمضان پور نرگسی انتخابات هیئت رئیسه پنج نفری شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان در ابتدای تیر ماه سال 93 را از اقدام های این شورا برشمرد و افزود: ابتدای تیر ماه امسال مدت هیئت رئیسه مذکور به اتمام رسید اما قبل از اتمام این مدت بحث هایی در زمینه همکاری با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور داشتیم و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم هیئت رئیسه شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان به صورت دوره ای انتخاب شوند.

وی با اشاره به شناسایی اصلاح طلبان در شهرستان های گیلان، خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از اصلاح طلبان فعال در شهرستان های استان از جمله تالش شناسایی شدند.

نماینده ادوار مجلس در گیلان در تعریف شورای هماهنگی و شورای مشورتی گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واقع همان احزاب قانونی است که از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب مجوز فعالیت دارند و شورای مشورتی نیز متشکل از نیروهای اصلاح طلبی هستند که در قالب احزاب نمی گنجند و دارای تفکر اصلاح طلبی در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تعداد اعضای مجمع مشورتی جبهه اصلاحات در شهرهای بزرگ گیلان را 9 نفر اعلام کرد و یادآور شد: تعداد هفت نفر عضو مجمع شورای جبهه اصلاحات استان در شهرهای کوچک هستند.

به گفته رمضان پور نرگسی، تعداد حدود 2 هزار نفر عضو شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان در شهرستان های مختلف هستند.

نماینده دوره های پنجم و ششم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی انتخابات را از موضوعات مهم در شورای مشورتی جبهه اصلاحات گیلان خواند و اظهار کرد: از تفکرهای مختلف برای برگزاری انتخابات استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه احزاب به هر دلیلی در کشور رشد نکردند، تصریح کرد: در بیشتر شهرستان های گیلان نیروی حزبی نداریم، اما اصلاح طلبانی که در تشکیلات حزب نبودند را نتوانستیم نادیده بگیریم و این دایره را گسترش دادیم.

رمضان پور نرگسی از وجود پل ارتباطی خوب بین شورای مشورتی جبهه اصلاحات استان و شورای راهبردی جبهه اصلاحات گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این دو ظرفیت برای اهداف مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

سفر عارف چهارشنبه هفته جاری به گیلان

نماینده دوره های پنجم و ششم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از سفر محمدرضا عارف به گیلان خبر داد و متذکر شد: عارف 18 و 19 شهریور ماه جاری به گیلان سفر می کند و در این سفر دیدار مردمی نیز خواهد داشت.

/فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code