به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از هزینه بالای سفر در ایران گفت: اگر سیاست های کشور مبنی بر جذب گردشگر است باید رویکردهای اخذ هزینه از گردشگران و ارائه تسهیلات به آنها نیز تغییر کند تا خارجی ها برای سفر به ایران و هموطنان برای ایرانگردی تمایل داشته باشند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از عدم سرمایه گذاری مناسبت در بخش هتلداری و گردشگری، عنوان کرد: هتلداران با هزینه های شخصی و بدون هیچ تسهیلاتی اقدام به ساخت هتل و نگهداری آن می کنند که به علت هزینه های بالا به ناچار با افزایش قیمت خدمات خود، هزینه آن را از مشتریان دریافت می کنند. جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به ضرورت ارائه یارانه و تسهیلات از سوی دولت به بخش هتلداری تأکید و اظهار کرد: ارائه تسهیلات به هتل ها، رقابت بین آنها را نیز در جذب مشتری و مشتری مداری افزایش می دهد. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس نهم در ادامه به تجربه خود از حضور در هتل خارجی و داخلی داشت اشاره کرد و گفت: در سفری که به خارج از کشور داشتم هتل محل اقامت به علت استفاده من از ویلچر به سرعت خدماتی مخصوص ارائه کرد و حتی در مدت زمان کوتاهی، لوله کشی آب را در محلی که امکان انتقال آب وجود نداشت انجام داد این در حالی است که در کشورمان هنگام سفر به یکی از استان ها با مراجعه به هر هتلی به اولین مشکلی که برخورد می کردم وجود پلکان بود که حتی مسئولان هتل سعی نمی کردند با یک تخته امکان استفاده فردی با شرایط خاص را برای استفاده از هتل خود فراهم کنند. وی اضافه کرد: عدم تخصص در هتلداری و مشتری مدار نبودن هتلداران باعث می شود حجم عظیمی از مشتریان خود را از دست بدهند و لذا در زمانی که حجم مسافر افزایش می یابد جبران مافات می کنند. جعفرزاده ایمن آبادی همچنین افزود: هتلداران به جای استفاده از افرادی که تحصیلات مربوط به گردشگری و یا هتلداری دارند، از کارگران ساده ای استفاده می کنند که آموزش های لازم را ندیده اند و به هیچ یک از زبان های خارجی تسلط ندارند؛ لذا در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت گردشگر خارجی با رضایت کامل از خدمات هتل ها استفاده کند. افزایش غیرمنطقی خدمات هتل ها در اوقات پیک مسافرت ها برای جبران مافات سالیانه نماینده مردم رشت در مجلس همچنین به انتقاد از افزایش قیمت خدمات هتل ها در زمان اوج سفر اشاره و بیان کرد: در تمام دنیا روال به این گونه است که هنگام پیک سفر هزینه هتل ها و خدمات مربوطه را کاهش می دهند که همین موضوع باعث به وجود آمدن رقابت میان کشورهای گردشگر پذیر شده است این در حالی است که در ایران هنگام پیک سفر قیمت ها دو تا سه برابر افزایش پیدا می کند. عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین به شرایط ستاره هتل های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ستاره هتل های ایران اعتبار خود را از دست داده و گویا بر اساس چانه زنی و رابطه می توان ستاره ها را افزایش داد؛ این قضیه تا جایی پیش رفته که مردم در مواجهه با هتل های 5 ستاره به صورت ناخودآگاه در ذهن خود تصوری از یک هتل 3 ستاره دارند. /خانه ملت