معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کووید، از تزریق بیش از یک میلیون دز نوبت سوم این واکسن در سرتاسر استان، خبر داد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تاثیر تکمیل دزهای واکسیناسیون کووید۱۹ در افزایش ایمنی فردی و جمعی اظهار کرد: با همکاری قابل تقدیر مردم استان، تاکنون بیش از یک میلیون دز نوبت سوم واکسیناسیون کووید در سطح استان گیلان تزریق شده است که نیاز است همچنان این روند ادامه یابد.

وی افزود: تاکنون در استان گیلان بیش از پنج میلیون و ۲۲۰ هزار دز واکسن کووید۱۹ تزریق شده است و همراهی مردم در تکمیل دزهای واکسن کرونا کمک کرده که گیلان از موفق ترین استان های کشور در اجرای فرایند واکسیناسیون کووید باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی هم باید کماکان مورد توجه مردم و مسافران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود دریافت واکسن کووید، نباید این تصور ایجاد شود که امکان ابتلا به کرونا برای افراد از بین رفته است؛ در حالی که در کنار دریافت دزهای کامل واکسن، همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شستن دست ها و پرهیز از حضور طولانی مدت در میهمانی ها باید در اولویت قرار گیرد.

حیدرزاده ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همکاری هر چه بیشتر مردم هر چه سریع تر شیوع کووید در سطح کشور و استان گیلان بیش از پیش کنترل شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۱۷۲ هزار دز واکسن نوبت اول، بیش از دو میلیون و ۴۵هزار دز واکسن نوبت دوم و یک میلیون دز واکسن نوبت سوم کووید در استان گیلان تزریق شده است.