معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد؛
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۱:۳۷ چاپ

معاون علوم پزشکی گیلان، شهرستان های تالش، ماسال، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رشت، آستانه اشرفیه، خمام، لاهیجان، سیاهکل، رودبار، لنگرود، املش و رودسر را در وضعیت قرمز دانست و افزود: آستارا، رضوانشهر و شفت نارنجی هستند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده، از افزایش شهرستان های قرمز کرونایی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ شهرستان قرمز و فقط سه شهرستان نارنجی داریم.

وی شهرستان های تالش، ماسال، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رشت، آستانه اشرفیه، خمام، لاهیجان، سیاهکل، رودبار، لنگرود، املش و رودسر را در وضعیت قرمز دانست و افزود: آستارا، رضوانشهر و شفت نارنجی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش بستری ها، عنوان کرد: تاکنون ۸۸ درصد جمعیت بالای پنج سال استان گیلان معادل دو میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۸۴ نفر دز اول واکسن را تزریق کردند.

حیدرزاده، با بیان اینکه دو میلیون و ۱۷ هزار و ۹۱۵ نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت بالای پنج سال استان موفق به تزریق دز دوم واکسن خود شدند، گفت: در تزریق دز سوم با پوشش ۳۵ درصدی مواجه هستیم، یعنی ۸۵۹ هزار و ۴۶۹ نفر از جمعیت واجد شرایط استان دز سوم را تزریق کردند و یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۳۱ نفر در انتظار دریافت دز سوم هستند.

وی از بستری شدن ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۸ بیمار کرونایی بستری داریم و ۸۴ نفر بدحال هستند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش سریع تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در گیلان طی سه هفته اخیر، از شهروندان خواست واکسن‌های خود را به موقع تزریق کنند و در صورت بروز کوچکترین نشانه‌هایی از سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده و با انجام مراقبت‌های لازم، از شیوع بیشتر این بیماری ویروسی به دیگر افراد جامعه به ویژه خانواده خود جلوگیری کنند.