معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع امیکرون در کشور و استان از مردم خواست تنها برای اقدامات ضروری از خانه خارج شوند تا موج جدید کرونا در زمان کوتاه تری به پایان خود برسد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده در وبینار با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، با اشاره به بالارفتن تعداد مبتلایان به سویه امیکرون در کشور و استان گیلان اظهار کرد: مردم باید شیوه نامه های بهداشتی مانند دوری از تجمعات، در خانه ماندن شبیه آنچه در اوایل شیوع کرونا در اواخر سال ۹۹ رخ داد و استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون به طور جدی رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر هر کسی که علائم خفیفی از سرماخوردگی دارد باید برای حفاظت از سلامت اطرافیان خود، بدون مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و تست پی.سی.آر، به مدت پنج روز خود را در خانه ایزوله کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه با پوشش بالای واکسیناسیون در سطح استان نباید این تصور ایجاد شود که درصد ابتلا به امیکرون پایین خواهد بود گفت: دریافت دو تا سه دز واکسن کووید، لزوما از ابتلا به این بیماری مانع نمی شود بلکه از ابتلای شدید و کشنده به بیماری کرونا در افراد پیشگیری می کند؛ بنابراین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار دریافت واکسن، راه های پیشگیری از شیوع گسترده امیکرون بوده که هر دو راهکار بسیار حائز اهمیت است.

حیدرزاده تصریح کرد: در هر حال واکسیناسیون عامل محافظت کننده در مقابل کرونا است اما با وجود دریافت دزهای واکسن کووید، احتمال ابتلا به بیماری همچنان وجود دارد و نباید این تصور در مردم وجود داشته باشد که دریافت واکسن منجر به عدم ابتلا به امیکرون می شود.

وی تاکید کرد: دوری از حضور در تجمعات مانند پاساژها، بازارها و مهمانی ها و استفاده از دو ماسک در اماکن شلوغ می تواند تا حدودی در کنترل شیوع سویه امیکرون تاثیرگذار باشد.

معاون علوم پزشکی گیلان ابراز امیدواری کرد با رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و توصیه هایی که برای مبتلایان به امیکرون ارائه می شود، موج جدید کرونا در کشور و استان کوتاه تر و کم خطرتر به پایان برسد.