وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از روند تکمیل و زیرسازی قطعه ۷ پروژه راه آهن قزوین- رشت - انزلی بازدید کردند.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ صبح امروز (سه شنبه) مهندس محمد اسلامی به همراه دکتر ارسلان زارع از روند اجرای پروژه زیرسازی قطعه ۷ پروژه راه آهن قزوین - رشت – انزلی بازدید کردند.

 راه آهن رشت انزلی به طول حدود ۳۶ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که قطعه اول به طول ۱۷ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم به طول ۱۸ کیلومتر حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هم اکنون سه کیلومتر از راه آهن رشت-انزلی ریل گذاری شده و جهار کیلومتر نیز آماده ریل گذاری است که بر اساس زمان بندی تکمیل خواهد شد.

راه آهن رشت - انزلی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که می تواند کشورهای شمالی و اروپایی را به شبه قاره هند متصل کند و با راه اندازی آن ۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.

 همچنین روند ساخت اسکله در منطقه آزاد انزلی از سوی وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان مورد بازدید قرار گرفت.

 وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از عملیات اجرایی بزرگراه کنارگذر انزلی نیز بازدید کردند.

این پروژه به طول افزون بر ۱۶ کیلومتر و عرض حدود ۲۵ متر در دوقطعه درحال انجام است که قطعه اول آن ۶۲ درصد و قطعه دوم ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 بزرگراه کنارگذر بندر انزلی به صورت مسیر چهار خطه جدا شده میانی در ضلع جنوبی شهر واقع شده و به جهت عبور از روی شماری از انشعابات آبی ارتباطی بین دریا و تالاب بین المللی انزلی ، دارای بیش از ۲.۳ کیلومتر پل است.