مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۲۲:۳۷ چاپ

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: چنانچه دانش‌آموزی دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشد از طریق تلفن ثابت و درنهایت درس‌نامه‌هایی به شکل خودآموز در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد.

گیل خبر/ محمد رحمتی  دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به آیین‌نامه ابلاغی وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه ابلاغی، مدارس از  فردا آغاز و کادر اداری و آموزشی در مدارس حاضر هستند.

وی با اشاره به نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس، بسته به شرایط مدرسه، منطقه و نسبت  تراکم دانش آموزان، در نظر گرفته‌شده لذا خانواده‌های عزیز در این خصوص نگران نباشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارسی که تراکم دانش‌آموزی بالایی دارند، افزود: در مدارسی با تراکم دانش‌آموزی بالا، دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم‌شده و قسمتی از آموزش به‌صورت حضوری و قسمتی نیز به‌صورت غیرحضوری در بستر شاد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف از شبکه شاد محروم بوده می‌توانند  از طریق صداوسیما و برنامه‌های مختلف آموزشی به شکل منظم بهره ببرند، گفت: چنانچه دانش‌آموزی دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشد از طریق تلفن ثابت و درنهایت درس‌نامه‌هایی به شکل خودآموز در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد.

رحمتی با اشاره به نگرانی انضباطی والدین از عدم حضور احتمالی دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: چنانچه  دانش‌آموزی در مدارس غیبت کند مشکل انضباطی پیدا نخواهند کرد اما مدیران به‌صورت اقناعی با اولیا  برای بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش حضوری مذاکره می‌کنند.