۱۴۰۲/۰۱/۰۷ ۲۳:۲۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

توسعه سریع اقتصادی در کشورهای کم در آمد تاثیر زیادی بر نرخ باروری دارد زیرا با دسترسی دختران به آموزش، نرخ ها کاهش می یابد ، زنان از نظر اقتصادی توانمند می شوند و به مراقبت های بهداشتی بیشتری دست می یابند

گیل خبر/به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره،:پیش بینی های جدید حاکی از آن است که تعداد جمعیت جهان تا سال ۲۰۴۰ به ۸.۵ میلیارد نفر خواهد رسید سپس تا پایان این قرن به حدود شش میلیارد نفر کاهش خواهد یافت.

 براساس پیش بینی هایی که ابتکار بین المللی Earth4All امروز(دوشنبه) اعلام کرده، شرط تحقق این امر وقوع «جهش عظیم» در سرمایه گذاری های توسعه اقتصادی، آموزش و بهداشت است.

 
سازمان ملل متحد براساس گزارشی که در تابستان ۲۰۲۲، صادر کرد، پیش بینی کرد که جمعیت جهان در سال ۲۰۸۰میلادی به اوج خود  و حدود ۱۰.۴ میلیارد نفر خواهد رسید.

براساس داده های سازمان ملل، تعداد جمعیت جهان در نوامبر گذشته از مرز هشت میلیارد نفر گذشت.

در گزارشی با عنوان «مردم و سیاره زمین» که امروز(دوشنبه) منتشر شد، محققان این ابتکار دو سناریوی احتمالی را برای آینده جهان متصور می شوند. در سناریوی اول، جهان مانند پنجاه سال گذشته از نظر اقتصادی به توسعه خود ادامه می دهد که در این صورت جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به اوج خود خواهد رسید.

 
در سناریوی دوم، اگر سرمایه گذاری های بیشتری در موضوع مبارزه با فقر انجام شود، می توان زودتر و تا سال ۲۰۴۰ به این اوج رسید.

کارشناسان این ابتکار بر این باورند که در سایر گزارش های مشهور پیش بینی رشد جمعیت اغلب عامل توسعه سریع اقتصادی کم اهمیت جلوه داده شده است.

اسپین استاکنز مدیر این ابتکار گفت: «ما می دانیم که توسعه سریع اقتصادی در کشورهای کم در آمد تاثیر زیادی بر نرخ باروری دارد زیرا با دسترسی دختران به آموزش، نرخ ها کاهش می یابد ، زنان از نظر اقتصادی توانمند می شوند و به مراقبت های بهداشتی بیشتری دست می یابند.»

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شد جمعیت جهان

نظر شما:

security code