رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

بابل که به قلعه بابک نیز معروف است، قلعه‌ای تاریخی است که در منطقه ارسباران استان آذربایجان شرقی در ایران قرار دارد. این قلعه در زمان ساسانیان ساخته شده و از آن زمان تاکنون چندین بار بازسازی شده‌است. امروزه این یک جاذبه گردشگری محبوب و گواهی بر تاریخ غنی این منطقه است. این شهر به خاطر تاریخ غنی، میراث فرهنگی و خرابه‌های باستانی‌اش شناخته شده‌است. برخی از جاذبه‌ها و هتل های بابل به شرح زیر است:

آبشار کیمون

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب بابل، آبشار کیمون است. این آبشار خیره‌کننده در دره‌ای سرسبز واقع شده و توسط جنگل‌های انبوه احاطه شده‌است. بازدیدکنندگان می‌توانند از پیک‌نیک یا شنا در استخر واقع در پایه آبشار لذت ببرند یا در یکی از مسیر‌های پیاده روی متعدد در این منطقه پیاده روی کنند.

رودخانه بابل‌رود

رود بابل‌رود رودخانه‌ای است در استان مازندران در شمال ایران. یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه سفیدرود است که طولانی‌ترین و مهم‌ترین رودخانه منطقه است. رودخانه بابل‌رود از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و از میان دره‌ای دیدنی می‌گذرد و در طول مسیر از کنار چند شهر و روستا می‌گذرد. این رودخانه به خاطر آب‌های شفافش که برای شنا، ماهیگیری و سایر فعالیت‌های تفریحی‌ایده‌آل است، شهرت دارد. منطقه اطراف همچنین خانه جنگل‌های سرسبز، مسیر‌های پیاده روی دیدنی، و آبشار‌های زیبا است که آن را به مقصدی محبوب برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز تبدیل کرده‌است.

سد شیاده

سد شیاده یکی دیگر از بهترین جاذبه‌ های دیدنی شهر بابل است که پیوسته توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. این سد بزرگ در قلب یک منطقه طبیعی بسیار زیبا احداث شده و به همین دلیل نیز مقصد بسیاری از گردشگرانی است که به شهر بابل سفر می‌کنند. یک منطقه کوهستانی که پوشیده از درختان سرسبز است، زیبایی حیرت‌انگیزی را به این مکان هدیه کرده که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

موزه گنجینه بابل

پس از گشت‌وگذار در مناطق طبیعی بابل، شاید بخواهید به مکان ‌های فرهنگی این شهر نیز سر بزنید. موزه گنجینه بابل بهترین مکان برای اشخاصی است که علاقه‌ زیادی به تاریخ و اشیای قدیمی دارند. در این موزه شاهد اشیا و آثار باستانی فوق‌العاده‌ای خواهید بود که نشان از فرهنگ کهن استان مازندران دارد.

فیلبند

بسیاری از مسافران روستای فیلبند را به عنوان بهترین مکان گردشگری شهر بابل می‌شناسند. بعد از سفر به فیلبند می‌توانید شانس این را داشته باشید که با رسیدن به ارتفاعات، حتی پای خود را از ابرها نیز فراتر بگذارید و شاهد مناظر خارق‌العاده‌ای باشید که در کمتر جایی از ایران وجود دارد.



هتل های بابل

بابل شهری در ایران است که از نظر تاریخی و فرهنگی غنی است. به عنوان یک مقصد توریستی محبوب، دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی است که متناسب با همه بودجه‌ها و ترجیحات است. چه به دنبال اقامتی مجلل باشید و چه به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه باشید، هتل‌های زیادی در بابل برای انتخاب وجود دارد.

  • هفت آبشار تیرکن

نام این آبشار برگرفته از هفت آبشار است که از دامنه کوه به پایین سرازیر می‌شوند و منظره طبیعی خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند. منطقه اطراف به خاطر جنگل‌های سرسبز و مناظر زیبای خود شناخته شده‌است که آن را به مقصدی محبوب برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان تبدیل کرده‌است. بازدیدکنندگان می‌توانند از پیاده روی در کنار رودخانه و کاوش در آبشار‌های مختلف آبشار و همچنین شنا و پیک نیک در محیط طبیعی زیبا لذت ببرند. آبشار‌های هفت تیرکان مقصدی است که برای سفر به مناطق شمالی ایران ضروری است.



  • هتل مرجان بابل

اگر بودجه کمی دارید، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز در بابل وجود دارد. هتل مرجان بابل یک انتخاب محبوب برای مسافران مقرون‌به‌صرفه است که اتاق‌های تمیز و راحت را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. این هتل دارای رستورانی است که غذا‌های ایرانی سرو می‌کند و مهمانان می‌توانند از مجموعه‌ای از امکانات ازجمله مرکز تناسب اندام و وای فای رایگان بهره‌مند شوند.

  • هتل نگین

یکی دیگر از هتل‌های ارزان قیمت بابل، هتل نگین است. این هتل در مرکز شهر قرار دارد و برای کسانی که به دنبال گشت‌و‌گذار در شهر هستند گزینه مناسبی است. اتاق‌ها ساده اما تمیز و راحت هستند و هتل امکانات رفاهی مختلفی ازجمله رستوران، میز پذیرش ۲۴ ساعته و وای فای رایگان را ارائه می‌دهد.

رزرو بهترین هتل های بابل در فلای تودی

در پایان، بابل مقصدی جذاب برای هر کسی است که به تاریخ، فرهنگ و معماری علاقه دارد. خرابه‌های باستانی و مکان‌های مذهبی آن گواهی بر نبوغ مردمی است که هزاران سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند.

اگر قصد سفر به بابل در ایران را دارید و می‌خواهید قبل از سفر به این شهر از محل اقامت خود مطمئن شوید، در فلای تودی می‌توانید به راحتی و فقط با چند کلیک ساده، رزرو هتل در بابل را انجام دهید. از مزایای رزرو آنلاین هتل در بابل این است که قبل از اقامت، می‌توانید درمورد محل اقامت خود در بابل یا هر یک از شهر‌های ایران اطلاعات دقیقی به دست‌آورید، و با مقایسه انواع هتل های بابل، از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره بابل، هتل‌های ارزان بابل، هتل آپارتمان‌های بابل تا هاستل‌های بابل بهترین هتل را انتخاب کنید.

برچسب ها : فلای تودی,رزرو هتل,بلیط هواپیما

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code