بعد از بالاتر بودن قیمت مرغ در گیلان، نوبت به گوشت قرمز رسید؛
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۹:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
photo ٢٠٢٣ ٠٢ ٢١ ٠٨ ٥٩ ٢٦

گیل خبر/روح الله محسنی: در حالی که تورم لجام گسیخته در ماه‌های اخیر، سفره‌های ایرانیان را کوچک‌تر کرده، این معضل در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان با خمودگی‌های مدیریتی و ضعف در حوزه اقتصادی استان بیشتر نمایان است.

پس از مطالب گذشته گیل خبر در خصوص بالاتر بودن قیمت مرغ در گیلان به عنوان قطب تولید گوشت سفید کشور، حالا باید گیلانی‌ها گوشت قرمز را هم گران‌تر از سایر مناطق کشور خرید کنند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و کاهش عرضه دام زنده از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، توزیع گوشت قرمز گرم گوساله و گوسفند وارداتی به منظور کنترل نوسانات قیمت در بیشتر استان‌های کشور به تدریج شروع شده اما از گیلان خبری نیست.

بر این اساس توزیع گوشت گوساله قیمت تنظیم بازار در سراسر کشور 215 تا 220 هزار تومان و گوشت گوسفندی نیز 247 هزار تومان اعلام شده است.

مشاهدات گیل خبر در بازار رشت حاکی است که قیمت‌های کنونی به مراتب بالاتر از گوشت هایی است که در استان توزیع نشده است.

براساس مصاحبه مسئولان وزارت کشاورزی به دلیل‌ فراهم نبودن زیرساخت ها، گیلانی ها محروم از گوشت‌های با قیمت کمتر هستند و مشخص نیست توزیع آن چه زیرساخت هایی در استان می خواهد؟ خبری که واقعا باید با شنیدن آن بر پیشانی هر مسئول گیلانی دغدغه‌مند عرق سرد بنشاند.

از استاندار گیلان انتظار می رود در حالی که ظاهرا مدیران اقتصادی‌شان توانایی لازم برای حل این معضل را نیز ندارند، سری به بازار رشت بزنند و پس از باخبر شدن از مشکلات مردم با مدیران مربوطه اهمال کار برخورد جدی داشته و در تماس با وزیر جهاد کشاورزی، توزیع گوشت قرمز گرم وارداتی در گیلان را همچون استان‌های دیگر خواستار شود.