۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۲:۱۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

نماینده عالی دولت در گیلان اعلام کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفندماه جاری در استان اجرایی می شود. جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه هایی که مردم می توانند به آنها مراجعه کنند، پیش از اجرا از سوی دبیر و سخنگوی ستاد استانی تشریح می شود.

گیل خبر/ اسدالله عباسی صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه نخستین جلسه ستاد استانی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی گیلان در رشت افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سیاست های دولت سیزدهم برای رفاه اجتماعی مردم است و گیلان بعنوان یکی از استان های مجری این طرح انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌تر وقتی یارانه به حساب مردم واریز می شد با توجه به سنواتی که طی می شد و با افزایش قیمت‌ها، یارانه تعیین شده به مرور زمان ارزش نسبی خود را از دست می داد لذا دولت مردمی و انقلابی برای حفظ قدرت و حمایت از مردم در بخش مربوط به خرید، طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.

عباسی گفت: گیلان یکی از استان هایی است که از هفته نخست اسفند ماه سالجاری مجری این طرح خواهد شد؛ لذا در زمان حاضر در مرحله شناسایی و ثبت فروشگاه ها هستیم که از دهم بهمن ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر به کد ملی سرپرست خانوار شارژ می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اصل بر استفاده مردم از کالاهای مورد نیاز و ضروری است، افزود: اگر سرپرست خانوار نخواهد از اعتبار فوق در زمان مقرر استفاده کند مبلغ یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و می تواند این مبلغ را نقدی دریافت کند.

عباسی با تاکید بر اینکه ،طرح کالابرگ الکترونیکی از نظر اقتصادی برنامه خوبی است،اظهار کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از قدرت خرید مردم، همچنین حفظ و نگهداری ارزش نسبی یارانه هایی هست که به مردم پرداخت می شود و همانطور که قول داده بودیم بر اساس تکلیف قانونی به درستی عمل خواهیم کرد.

استاندار گیلان تاکید کرد: جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه هایی که مردم می توانند به آنها مراجعه کنند، پیش از اجرا از سوی دبیر و سخنگوی ستاد استانی تشریح می شود.