رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
5 جاذبه گردشگری چابهار که نباید از دست بدهید

این روزها شهرهای جنوبی ایران طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد که چابهار زیباترین و معروف ترین این شهرها به حساب می‌آید. اگرچه چابهار در جنوبی ترین نقطه ایران قرار گرفته، اما همانطور که از اسم آن پیداست، آب و هوایی بهاری دارد. چابهار در فاصله بسیار دوری از تهران قرار گرفته، پس برای اینکه زمانتان در راه تلف نشود، با هواپیما سفر کنید. اگر هم برای برگشت خود به دنبال بلیط چابهار تهران هستید، فلای تودی بهترین گزینه برای خرید هواپیما محسوب می‌شود. حالا که بار سفر بستید، یادتان نرود که حتما سری به جاهای دیدنی زیر بزنید.

ساحل درک

اگر تابحال چیزی در مورد تلاقی دریا و کویر شنیده باشید، قطعا با تماشای ساحل درک، با این حقیقت رو به رو خواهید شد. درک از توابع چابهار به حساب می‌آید که حدود 170 کیلومتر از چابهار فاصله دارد. در سواحل درک اقامتگاهی وجود ندارد و اگر قصد اقامت روزانه دارید، یا باید به روستای درک که در نزدیکی ساحل است بروید یا وسایل کمپ همراه خود داشته باشید که بتوانید شب را آنجا بمانید. فاصله مغازه یا پمپ بنزین با این ساحل زیاد است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن هرآنچه را که نیاز دارید، تهیه کنید.

ساحل درک به واسطه بادهایی که از سمت اقیانوس می‌وزد آب و هوایی معتدل و خنک دارد. به همین دلیل پاییز تا اواسط بهار، بهترین زمان برای سفر به ساحل درک محسوب می‌شود. اگر چه در تابستان به دلیل تابش آفتاب هوا گرمتر و شرجی تر است، اما بازهم پس از غروب آفتاب می‌توانید از نسیمی که به سمت ساحل می‌وزد، لذت ببرید.

ساحل فیتوپلانکتون ها

برای تماشای فیتوپلانکتون ها، کافی است شبانه راهی سواحل دریا شوید. این موجودات ریز دریایی که شبانه به ساحل می‌رسند، از خود نورهایی ساطع می‌کنند که موجب درخشان شدن ساحل می‌شود. البته داستان های متفاوتی در مورد سواحل شب تاب چابهار وجود دارد که واقعی ترین آن وجود همین موجودات فیتوپلانکتون ها است. این فیتوپلانکتون ها در پاییز و زمستان و تا اواسط بهار هم قابل مشاهده هستند، پس تا زمان آن نگذشته راهی این شهر زیبا شوید.

پدیده گل افشان چابهار

تا بحال در مورد پدیده گل افشان، چیزی شنیدید، می‌دانید این پدیده را می‌توانید در چابهار مشاهده کنید؟ گل افشان یک پدیده ژئومورفولوژی است که از یک یا چند دهانه آتشفشانی تشکیل شده که به طور شگفت انگیزی گِل سرد به بیرون پرتاب می‌کند. این پدیده در شمال جاده کهیر-زرآباد قرار دارد. مواد معدنی و آلی در این گل از خاصیت درمانی برای بیماری هایی نظیر بیمار پوستی، مفاصلی و کمردرد برخوردارند.

تالاب لیپار

تالاب لیپار در میان دو کوه تشکیل شده یکی از شورترین آب های جهان را دارد. اکوسیستم این تالاب منحصر به فرد است و رنگ های آن به فراخور زمان تغییر پیدا می‌کند. برای تماشای این تالاب باید حدود 20 کیلومتر از چابهار دور شوید و به سمت جاده ساحلی گواتر بروید. آرامشی که در این منطقه جاری می‌شود شما را برای چندساعتی از دغدغه های زندگی رها می‌کند. شوری تالاب لیپار به حدی است که بومیان محله نمک خود را از این تالاب جمع آوری می‌کنند. از امکاناتی که در تالاب لیپار برای گردشگران وجود دارد می‌توان به شترسواری، عکاسی و خرید از بازار محلی اشاره کرد.

بندر بریس

بندر بریس، از آن صحنه های رویایی است که تا آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید واقعی بودنش را باور کنید. اسکله بریس، یکی از زیباترین سواحل دریای مکران در چابهار محسوب می‌شود که قایق ها و لنج های رنگی و مختلفی در آن تردد دارند. بندر بریس مقصد محبوبی برای ماهیگیران نیز به شمار می‌آید. این ساحل در 60 کیلومتری چابهار قرار دارد که مسیر دسترسی آن یکی از زیباترین جاده های جنوبی کشور به حساب می‌آید.

تراس بریس یکی از جذاب ترین جاذبه های بندر بریس به شمار می‌رود که اگر به هنگام غروب یا طلوع آفتاب درآنجا باشید، می‌توانید تصویری رویایی را تماشا کنید. این منطقه همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده بنابراین اگر قصد اقامت در این بندر را دارید، بهتر است وسایل و امکاناتی که به آن نیاز دارید، را همراه خود داشته باشید.

راهنمای خرید بلیط ارزان چابهار در فلای تودی

چابهار از آن دسته مقاصد گردشگری محسوب می‌شود که حتما باید یکبار به آن سفر کرد. این چهار بهار جاذبه های گردشگری کمی ندارد، ما تنها تعداد محدودی از آنها را به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال بلیط ارزان برای چابهار هستید فلای تودی بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای خرید بلیط ارزان هواپیما کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، مبدا (چابهار) و مقصد (تهران) را انتخاب کنید، پس از انتخاب تاریخ، تعداد نفرات و کلاس پروازی، روی گزینه جستجو کلیک کنید تا صفحه پروازها به شما نمایش داده شود. در این بخش می‌توانید نوع پرواز، اسم ایرلاین، مقدار بار مجاز، ساعت حرکت، قوانین و قیمت را مشاهده کرده و با کلیک روی گزینه خرید، به صفحه درگاه پرداخت منتقل شده و خرید خود را نهایی کنید.