۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۴:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ذخیره‌سازی آب در سد سفیدرود در مقایسه با سال گذشته گفت: در صورت ادامه‌دار بودن بارش‌ها در استان گیلان در آبخور سد برای سال زراعی جدید با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

گیل خبر/ وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت آب ذخیره شده در سد سفیدرود شرایط مناسبی ندارد، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی در بالادست متأسفانه میزان آب ذخیره شده در سد سفیدرود در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ذخیره‌سازی آب در سد سفیدرود در مقایسه با سال گذشته گفت: بر اساس آمار تاکنون ۱۴۹ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده که در مقایسه با مشابه سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی مواجه هستیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با ابراز نگرانی از وضعیت آبی گیلان در سال زراعی جدید بیان کرد: در صورت ادامه‌دار بودن بارش‌ها در استان گیلان در آبخور سد برای سال زراعی جدید با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد. 

خرمی با تاکید بر تجربه خوب تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در سال گذشته افزود: در سال گذشته تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی  تجربه‌های بسیار ارزشمندی را در اختیار مسؤولان قرار داده  که می‌تواند در مدیریت آب زراعی در فصل سال جدید هم به ما کمک کند. 

وی از آغاز لایروبی رودخانه‌ها از اسفند سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب، نوبت‌بندی توزیع آب در سال زراعی پیش‌رو بیشتر می‌شود به این منظور  رعایت تقویم زراعی و توجه به توصیه‌های جهاد کشاورزی از سوی کشاورزان به پیشبرد کار کمک می‌کند.