هنوز زمان «به زودی» فرا نرسیده است؟
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- شانزدهم آبان ماه بود که در گیل خبر از قول معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نوشتیم که «کمبود دارو و سرم در گیلان به زودی بر طرف می‌شود». اکنون دو ماه از وعده معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گذرد و هنوز در سطح استان با کمبود جدی دارو مواجه هستیم.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد کمبود سرم، آنتی بیوتیک‌ها و داروهای پرمصرف مانند متفورمین همچنان در سطح داروخانه‌های استان وجود دارد و مشخص نیست مردم چند وقت دیگر باید برای فرارسیدن «به زودی» منتظر بمانند؟

اینکه وعده نسیبه یوسفیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واقع یک وعده سر خرمن و به اصطلاح «وقت گُلِ نی» است بر همگان اثبات شده است، اما به خوبی می‌دانیم که این معاونت با ارائه آمار و ارقامی در پاسخ به این مطالبه مردمی مدعی برطرف شدن کمبود دارویی خواهد شد.

اما آیا می‌توان مردمی که پس از مراجعه به داروخانه‌ها با مشکل کمبود دارو مواجه می‌شوند را با آمار و ارقامی که در صحت آن تردید فراوان وجود دارد، قانع کرد؟

به همین جهت پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هم اکنون به جای پاسخ‌های تکراری، با رجوع به واقعیت‌ها به دنبال رفع مشکل مردم در زمینه دارو باشد.