تلاش ها برای اخذ حکم ریاست ادامه دارد؛
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۰:۲۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- در حالی که بسیاری از پزشکان، متخصصان و دلسوزان استان گیلان مخالف ریاست سرپرست فعلی علوم پزشکی گیلان هستند، اما شنیده می‌شود حیدرعلی بالو با کمک و حمایت‌های نمایندگان استان مازندران به محوریت مهدی سعادتی، نماینده بابل تلاش دارد تا جا پای خود را سفت کرده و حکم سرپرستی خود را به ریاست تبدیل کند.

سعادتی که خود زمانی سکاندار استانداری گیلان بود و به دلیل عملکرد غیرقابل دفاعش، یکی از پرانتقادترین استانداران ادوار گیلان لقب گرفته، حال این روزها به حمایت از فردی برخواسته که همچون خودش، مورد انتقاد بسیاری از دلسوزان استان است.

در حالی که گیلان به گواه آمار، یکی از استان‌های با بیشترین پزشک متخصص است، مشخص نیست که چرا باید فردی از استانی دیگر بر دانشگاه علوم پزشکی آن مدیریت کند. اگر نمایندگان مازندران این چنین بر توانایی‌های بالو اعتقاد دارند، بهتر است از توانایی‌های ایشان در استان زادگاهشان بهره ببرند.

بالو در همین زمان کوتاه سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در یک حرکت بحث برانگیز، بخش رادیولوژی بیمارستان پورسینای رشت را به بخش خصوصی واگذار کرده که احتمالا بزودی شاهد عواقب این انتقال عجیب و پر حرف و حدیث خواهیم بود. از طرف دیگر شنیده می شود که کلینیک سلامت رشت نیز در شرف واگذاری به بخش خصوصی است! حال این نگرانی به وجود آمده است که در صورت ادامه حضور بالو در راس مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ممکن است باز هم شاهد تصمیمات اشتباه و برخلاف منافع مردم در حوزه بهداشت و درمان استان باشیم.

در سویی دیگر اما حمایت تمام قد نمایندگان مازندران از مدیر هم استانی خود جالب توجه و قابل تامل است. شاید بد نباشد که نمایندگان گیلان نیز کمی الگوبرداری از نمایندگان سایر استان‌ها در حمایت از هم‌استانی‌های خود را در برنامه‌هایشان قرار دهند.