رئیس جامعه هتلداران می‌گوید که به دلیل عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و عدم انجام به موقع اقدامات لازم، رزرو هتل‌ها در رابطه با جام جهانی صفر بوده است. همچنین به دلیل شرایط حاکم بر کشور، ۸۵ درصد گردشگران خارجی و بالای ۵۰ درصد گردشگران داخلی رزرو هتل خود را لغو کرده‌اند.

گیل خبر/ به گزارش انتخاب،رئیس جامعه هتلداران می‌گوید که به دلیل عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و عدم انجام به موقع اقدامات لازم، رزرو هتل‌ها در رابطه با جام جهانی صفر بوده است. همچنین به دلیل شرایط حاکم بر کشور، ۸۵ درصد گردشگران خارجی و بالای ۵۰ درصد گردشگران داخلی رزرو هتل خود را کنسل کرده‌اند.

مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ پس از ۳۰ روز به پایان رسید، اما سهم ایران از این رویداد، چه در زمینه ورزشی و چه در زمینه اقتصادی و جذب گردشگر خارجی، تقریبا هیچ بود. گرچه از همان ۱۲ سال قبل که مشخص شد قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است، چه دولت گذشته و چه دولت فعلی بار‌ها از فراهم کردن امکانات و ایجاد آمادگی برای جذب گردشگران خارجی این رویداد ورزشی سخن گفتند، اما آنچه از اظهارات صنوف مرتبط با گردشگری بر می‌آید حاکی از آن است که اقداماتی که مسئولان، ماه‌ها بر آن تاکید می‌کردند، بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی داشته و هیچ عایدی را برای ایران به همراه نداشته است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران در پاسخ به این پرسش که آیا ایران در رویداد جام جهانی موفق به جذب گردشگر شده است یا خیر، گفت: «رزرو هتل‌ها در رابطه با جام جهانی صفر بوده است، در حوزه‌های دیگر را من اطلاعی ندارم.»

وی درباره علت عدم موفقیت جذب گردشگر خارجی در جام‌جهانی امسال بیان کرد: «عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و عدم انجام به موقع اقدامات لازم، علت آن است. به هر حال در جام جهانی افرادی که قصد رفتن و تماشای بازی‌ها را دارند، از یک سال پیش بلیت‌شان و کارت هیا را گرفته بودند.»

رئیس جامعه هتلداران ادامه داد: «اگر واقعا می‌خواستیم گردشگران خارجی را جذب کنیم، باید به اندازه کافی همچون کشور‌های همجوار کارت هیا و بلیت می‌گرفتیم و با ویزا در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌دادیم تا تشویق شوند که از طریق ایران سفر بروند.»

حمزه‌زاده همچنین درباره آمار لغو رزرو هتل‌ها از زمان شروع اعتراضات، گفت: «به دلیل شرایط حاکم بر کشور متاسفانه کنسلی زیاد بود. ۸۵ درصد گردشگران خارجی و بالای ۵۰ درصد داخلی‌ها رزرو خود را کنسل کردند.»