گیلان، استان پایلوت ها؛
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس استانی- در روزهایی که تقریبا تمام مردم و مسئولان از لزوم ایجاد اصلاحات و تغییرات در روند اداره کشور سخن می‌گویند و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری می‌کند که با تثبیت کامل امنیت، تغییرات مشروع و لازم به سمت «حکمرانی نو» آغاز شود، به نظر می‌رسد بهتر است روند اجرایی شدن این پروژه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

حوادث و اعتراضات 3 ماه اخیر در کشور به خوبی ضرورت ایجاد تغییر و تحول اساسی در روند اداره کشور را نشان می‌دهد. «حکمرانی نو» شاید همان نقطه شروعی برای حرکت به سمت حکمرانی خوب و مطلوب باشد، به گونه‌ای که قانون فصل الخطاب باشد و کرامت و معیشت و حقوق شهروندی افراد، بیش از پیش مورد توجه و احترام قرار گیرد.

اگر به طور ویژه به مشکلات متعدد گیلان در زمینه‌های مختلف از جمله عدم شایسته‌سالاری، مدیریت ناکارآمد شهری، فقر و رکود فراوان، بیکاری، آلودگی‌های خطرآفرین محیط زیستی استان، عدم شفافیت و فساد در برخی ادارات و سازمان‌ها و... نگاهی داشته باشیم، می‌توان به راحتی دریافت که چرا گیلان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی اعتراضات اخیر در کشور شناخته شده است.  

از سویی دیگر استان گیلان سال‌هاست که به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح‌های مختلف انتخاب می‌شود. از پایلوت اجرای طرح بستن اجباری کمربند ایمنی و حذف دفترچه‌های بیمه گرفته تا پایلوت طرح تسهیلات فرزندآوری و اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان، همه و همه گواه آن است که اگر قرار است پروژه «حکمرانی نو» در کشور اجرایی شود، چه بهتر است که این طرح از استان گیلان آغاز شود.

لزوم تغییرات گسترده و اساسی در نحوه اداره کشور، به گواه کارشناسان و حتی مسئولان عالی رتبه، ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می‌رسد. بنا بر شواهد و قرائن، هر جا که سخن از اجرای آزمایشی طرحی به میان می‌آید، نام استان گیلان در صدر توجهات قرار می‌گیرد. در این مورد هم شاید بد نباشد به گیلان که مردم آن همواره نشان داده اند که تا چه میزان در برابر تغییرات مثبت، انعطاف‌پذیرند، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای اجرای آزمایشی آنچه که رئیس مجلس، «حکمرانی نو» نامیده، نگاه شود.

گیل خبر در همین راستا از تمام مخاطبان ارجمند، کارشناسان، نخبگان و صاحب‌نظران، دعوت به عمل می‌آورد تا با بیان نقطه نظرات خود از زوایای مختلف، ما را در جهت بررسی و تحلیل اجرای طرح «حکمرانی نو» در کشور و گیلان یاری نمایند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code