۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۰۱:۲۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فیفا تعداد سهمیه‌های قاره‌ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ که در آمریکا و کانادا و مکزیک با حضور چهل و هشت تیم برگزار می‌شود را اعلام کرد.

گیل خبر/ به نقل از ورزش سه:چهار سال دیگر جام جهانی در آمریکای شمالی و مرکزی به میزبانی مشترک سه کشور ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد. اولین دوره جام جهانی که نه با حضور ۳۲ تیم بلکه با ۴۸ تیم برگزار می‌شود.

فیفا رسما تعداد سهمیه‌های قاره‌ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ و همچنین شهرهای میزبان این تورنمنت را اعلام کرد. بر اساس این اعلام فیفا شانزده شهر در سه کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود.

از شانزده شهر میزبان، یازده شهر آمریکایی هستند. دو شهر کانادایی تورنتو و ونکوور و سه شهر مکزیکی مکزیکوسیتی، گوادالاخارا و مونته‌ری هم دیگر میزبانها هستند.

بر اساس اعلام فیفا تیمهای ملی سه کشور میزبان یعنی آمریکا و مکزیک و کانادا به صورت اتوماتیک به جام جهانی صعود می‌کنند و بقیه کشورها برای کسب ۴۵ سهمیه باقی مانده در کنفدراسیون‌های قاره‌ای رقابتهای انتخابی را برگزار خواهند کرد.

سهمیه قاره‌ها در این جام جهانی به این قرار است: اروپا شانزده سهمیه مستقیم – آفریقا ۹ سهمیه مستقیم – آسیا ۸ سهمیه مستقیم – آمریکای شمالی و کونکاکاف ۶ سهمیه مستقیم – آمریکای جنوبی ۶ سهمیه مستقیم – اقیانوسیه ۱ سهمیه مستقیم – پلی آف ۲ تیم از بین قاره‌های آمریکا، آسیا و آفریقا.

جام جهانی با ۱۶ گروه سه تیمه آغاز می‌شود. صدرنشین و تیم‌های دوم هر گروه به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود می‌کنند.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code