وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه کنگره میرزا کوچک خان:
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۳:۲۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است، گفت: ایران با عنوان قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در نظام بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست.

گیل خبر/ به گزارش مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنج شنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: گیلان استان فرهنگ و هنر است و در تمامی تحولات بزرگ ایران در دوره‌های مختلف به ویژه معاصر، گیلان و گیلانی پیشگام بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدای گیلانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت بی نظیر بودند افزود: علمای بزرگ همچون آیت الله بهجت در این استان متولد شدند و این استان زادگاه مشاهیر بزرگ در علم، فقاهت، هنر، ادب و رشته‌های مختلف دانش‌های نوین و تئاتر، موسیقی و سینما است.

وی با بیان اینکه ایران در دوران میرزا در حد واگرایی پیش رفت و وحدت ملی و سرزمینی به واسطه حضور گسترده استعمارگران آسیب دید بیان کرد: در و دیوار رشت راویان خوبی از روزهای پر محنت ایران و گیلان سرافراز هستند.

آرمان میرزا رهایی از استبداد و استعمار بود

اسماعیلی با اشاره به اینکه استعمارگران در دوران میرزا کوچک جولان می‌دادند و قرارداد ۱۹۰۷ حاکم بوده و کشور محل تاخت و تاز قدرت‌های استعمارگر خارجی بود عنوان کرد: حاکمان نالایق روزهای تلخی را برای مردم ایجاد کرده بودند و در چنین شرایطی شخصیتی مانند میرزا کوچک با عزمی راسخ و دلی امیدوار به عنایت الهی به پاخاست و مجاهدت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آرمان میرزا رهایی از استبداد و استعمار بود ادامه داد: همه نهضت‌ها ممکن است به سرانجام نکویی نرسد و نهضت میرزا نیز به شکست انجامید اما بذری بود در سرزمین پراستعداد ایرانی که در آن درخت تناور جهاد رشد کرد و ثمره‌ای همچون انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد روزهای ناگوار و تکرار حوادث تاریخی گذشته است و اگر چه در دوره‌های مختلف عنوان و هدف متغیری دارد اما دشمنی وی همواره پابرجاست.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن به دنبال یاس آفرینی، ناامید کردن مردم از آینده کشور است تصریح کرد: اتفاقات اخیر تلاش کرد بین صفوف مردم شکاف ایجاد کند و دوقطبی بسازد اما به روشنی می‌توان دریافت بهانه آنها تنها با یک استراتژی دنبال می‌شود که همان ایجاد نفاق و شکاف و از بین بردن وحدت سرزمینی در کشور است.

اصحاب فرهنگ و هنر پیشتاز در عرصه جهاد تبیین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است افزود: ایران عنوان قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در نظام بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست و هر روز با یک بهانه تلاش می‌کنند توفیقات بزرگ را از ما بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب فکر و فرهنگ و هنر پیشگام جهاد تبیین هستند افزود: جهاد تبیین برای پاسخگویی به شبهات دشمن است و باید از دستاوردهای مردم و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها صحبت کنیم و گوش شنوایی برای استماع نقدهای منصفانه داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: باید صحبت منتقدین و معترضانی که در چارچوب قانون حرف می‌زنند را بشنویم و دولت وظیفه خود می‌داند که با همه گروه‌ها و سلایق حرف بزند و حرف آنها را بشنود و از پیشرفت‌ها بگوید و گوش شنوایی برای انتقادات و عزمی راسخ برای رفع مشکلات داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نباید تجربه تلخ جنگل و مشروطه را تکرار کنیم بلکه یک حکمرانی عقلانی و گفتگو محور را پیش ببریم و این برنامه راهبردی دولت برای مدیریت جامعه است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code