در پی فوت مهسا امینی؛
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۳:۱۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
img 20220917 wa0014

گیل خبر/ سرویس اجتماعی: مهسا (ژینا) امینی دختر جوان 22 ساله سنندجی که در روزهای قبل برای "هدایت" و " آموزش" با ون گشت ارشاد به بازداشتگاه خیابان وزرا برده شده بود، روز گذشته روی تخت بیمارستان کسری در حالی که دو روز از به کما رفتن او می گذشت، از دنیا رفت.

در پی درگذشت دردناک مهسا امینی، موجی از غم و اندوه و ناراحتی در جامعه ایجاد شد.

در این میان اما سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در واکنشی عجیب به ماجرای درگذشت مهسا امینی نوشت:
«آیا می دانید سالانه چندین ورزشکار و تماشاچی در میادین ورزشی یا حتی حین تماشای مسابقه ورزشی در منزل دچار سکته می‌شوند؟! پس چرا ورزش تعطیل نمی‌شود؟!»

آقاجانی ساعاتی بعد نوشت:
«اولا معتقدم کار فرهنگی درباره حجاب بسیار مقدم بر برخورد سلبی است ثانیا در هر فرایندی احتمال خطا هست اما به صرف وجود خطاهایی که البته باید با آنها برخورد کرد نمیتوان ضرورت یک امر قانونی را نفی کرد ثالثا هر برخوردی در این باره باید توسط افراد آگاه، دلسوز، صبور و مسئول انجام شود. رابعا فارغ از فحاشیهای زیر این رشتو که معرف میزان منطق و ادب مخالفان نظام و حجاب است نمیپذیرم کسی که حد شرعی و قانونی حجاب را رعایت نمیکند و حتی در عرف جامعه هم لباسش هنجارشکن است وارد فضای عمومی میشود و امنیت اخلاقی جامعه را هدف قرار میدهد برای حضور در کلاس توجیهی اختیار نداشته.»

در حالی که مردم در غم از دست دادن دختر جوان سنندجی عزادارند، این اظهارات مدیرکل تعاون گیلان، خشم شهروندان را برانگیخته است.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

حسن 28 شهریور 1401 ساعت 04:06

آقای آقا جانی، در مراسم اربعین و عزاداری هم تعداد زیادی کشته و مصدوم شدند، نخیر تعطیل نمیشه، قرار نیست تعطیل بشه! چون هر شخص زنده مختار به انتخاب راه خود هست و راه منطبق بر قانون و عرف و شرع هم کاملا پسندیده و قابل اجرا هست و همیشگی، اما اگر گروهی پیدا بشوند و شیوه نامناسبی را در حین اجرای این راه به پیش بگیرند بطوریکه به مردم آسیب برسد آنوقت میگویند آن شیوه (زیر مجموعه/نهاد/سازمان و...) به اشتباه تشکیل شده و روند درستی در پیش نگرفته و اما خود راه را تعطیل نمیکنند برادر
در مورد ورزش هم همینطور هست اصل آن را تمام دنیا پذیرفته اند و عقل و شرع و قانون و عرف هم تناقض و تضاد نداره پس چرا باید تعطیل بشه؟
اما در مورد گشت ارشاد، این تعریف نشده هست و یک عده ای خاص تصمیم گرفته اند و با فشار نظرشان را تحمیل کرده اند و قرار نیست کل نیروی انتظامی تعطیل بشه، فقط قرار هست تشکیلات گشت ارشاد جمع بشود یا کاملا رویه آن اصلاح بشه!
بابا یک کم فکر کنید بعداً حرف بزنید که باعث خسته شدن امثال ما نشید که بخواهیم مفاهیم ابتدایی را برای شما توضیح بدهیم.

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code