دبیر سازمان نظام پزشکی رشت:
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ دکتر محمد دوزنده نرگسی، دبیر سازمان نظام پزشکی رشت در مصاحبه با خبرنگار گیل خبر توضیح داد: متاسفانه شرکت های بیمه متعاقب قراردادی که با پزشکان و موسسات درمانی منعقد می کنند، بعضا تعهدی در قبال انجام مفاد خود ندارند. در نتیجه این بدعهدی ها بعضی از مراکز پزشکی استان با بیمه ها لغو قرارداد کردند و تعدادی از موسسات پزشکی هم که قرارداد خود را حفظ کردند، شرایط مالی خوبی ندارند.

در حال حاضر از بین بیمه های پایه تامین اجتماعی بیشترین بدهکاری را به موسسات پزشکی استان ،خصوصاً بیمارستان های خصوصی دارد و در بخش بیمه های تکمیلی نیز سه شرکت بیمه آتیه سازان حافظ ، بیمه دی و بیمه رازی، وضعیت پرداختی مناسبی ندارند و بعضاً تا چند ماه پرداخت مطالبات جامعه پزشکی را به تعویق انداختند. این ضعف عملکرد در مورد شرکت های آتیه سازان و حافظ و بیمه دی به علت اهمیت و شان اجتماعی بیمه گذارانشان و نیاز مبرم آنها به خدمات درمانی نمود بیشتری پیدا می کند؛ چون آتیه سازان حافظ بازنشستگان کشوری را تحت پوشش قرار داده و بیمه دی نیز خانواده معزز شهدا جانبازان و ایثارگران را تحت پوشش دارد.

دکتر نرگسی با تاکید بر این نکته که دود این بدعهدی ها در نهایت به چشم مردم خواهد رفت توضیح داد وقتی یک موسسه پزشکی با شرکت بیمه لغو قرارداد کند بیماران باید کلیه هزینه‌های درمانی مربوطه را نقداً پرداخت و صورتحساب های آنرا به شرکت بیمه تحویل دهند و شرکت بیمه نیز با تاخیر و معمولاً با اعمال کسورات بخشی از این هزینه را پرداخت می‌کند.

موسساتی هم که با این شرایط پرداختی قراردادهای خود را با بیمه های تکمیلی حفظ می کنند به دلیل عدم وصول مطالبات و مشکلات مالی ناشی از آن، کیفیت خدمات آنها تحت تاثیر قرار میگیرد.

وی تاکید داشت از مسئولان سیاسی و قضایی استان انتظار می رود با توجه به شرایط بغرنج موسسات پزشکی استان (که حتی در مقاطعی از پرداخت حقوق پرسنل خود ناتوان بودند )و همینطور اهمیت ارائه خدمات صحیح و اصولی به مردم و حمایت از اقشار ضعیف جامعه به این موضوع ورود کنند و پیگیر تضییع حقوق مردم و جامعه پزشکی در این قرارداد ها باشند تا انشاالله با این پیگیری ها شرایط بخش بهداشت و درمان استان و همینطور کادر درمان شاغل در آن ها بهتر و مردم عزیز استان خدمات در خور شأن و مناسب‌تری دریافت نمایند.

دکتر نرگسی در پایان تاکید کرد کارگروهی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده و قرار است به طور منظم نحوه پرداخت و عملکرد شرکت‌های بیمه را رصد کند و در این خصوص اطلاع‌رسانی عمومی نماید و شرکت‌های که عملکرد ضعیفی دارند برای مردم و بیمه‌گذاران شناخته شوند تا گروه‌های مختلف صنفی و اداری از بستن قرارداد با این شرکت ها اجتناب ورزند.

گیل خبر آمادگی انتشار پاسخ بیمه های نامبرده شده در این مصاحبه را دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code