۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۲:۵۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران از "الزام" فیفا برای بکارگیری داوران زن در مسابقات مردان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تایید کرد فیفا در نامه‌ای فدراسیون فوتبال را ملزم به استفاده از داوران زن در مسابقات مردان کرده است.

افشاریان در حاشیه مراسم روز جهانی داور در جمع خبرنگاران این خبر را تایید کرد. او در حالی از این الزام پرده برداشت که به تازگی یکی از دستورات فیفا به فدراسیون نهایی شده است.

فیفا اعلام کرده بود زنان همانند مردان باید در مسابقات لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و دیدار بین تیم‌های استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی اولین تجربه حضور زنان در استادیوم برای مسابقات باشگاهی بود.

افشاریان درمورد نامه فیفا گفت: "فیفا از ما می خواهد خانم ها باید در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید یک راهکاری پیدا کنیم که بشود خانم‌های داور ما در رده های پایین تری در رده نوجوانان و جوانان قضاوت کنند."

او با حمایت از این ایده افزود: "این یک تاییده می‌خواهد، امیدوارم در این راستا هم برویم. آمادگی این را دارم که این اتفاق بیفتد اما به هر صورت دوستانی که ناظر بر این امر هستند و باید تاییده بدهند اگر این اتفاق بیفتد با روی باز به این مسائل روی خواهم آورد تا داوران خانم هم مشکل شان حل شود."

تا به امروز هیچ یک از داوران زن ایرانی در مسابقات فوتبال مردان قضاوت نداشته‌اند. جام جهانی فوتبال زنان سال 2023 به میزبانی کشورهای استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود. دو داور زن از ایران شانس دارند که به عنوان اولین داوران زن ایرانی و هم‌چنین اولین داوران زن محجبه در این رقابت‌ها سوت بزنند. مهسا قربانی داور وسط و انسیه خباز مافی‌نژاد کمک داور در لیست 156 نفره کاندیداهای قضاوت در جام جهانی هستند.

گلاره ناظمی و زری فتحی در فوتسال قضاوت مسابقات مردان را تجربه کرده‌اند. ناظمی سال گذشته به عنوان اولین داور ایرانی در کوبل داوری فینال جام جهانی فوتسال قرار گرفت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code