لنگرود همچنان بدون شهردار؛
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس استانی- قصه پرغصه انتخاب شهردار لنگرود همچنان ادامه دارد. اینکه اعضای شورای ششم شهر لنگرود پس از گذشت یک سال هنوز نتوانسته اند شهردار مورد تایید وزارت کشور را انتخاب کنند و برخلاف قانون، شهر بیش از یک‌سال است که با سرپرست اداره می‌شود، عجیب اما واقعی است!

شورای شهر در ابتدا، هومن صادقی کارمند شهرداری قزوین را به عنوان شهردار انتخاب کرد که با مهر عدم احراز صلاحیت روبرو شد.

در ادامه شورانشینان لنگرود، محمد نیک‌خواه را به عنوان شهردار منتخب برگزیدند که وی نیز با عدم احراز صلاحیت از سوی وزارت کشور روبرو شد. در داستان انتخاب نیک‌خواه جالب توجه است که علی‌رغم مخالفت وزارت کشور با شهردار شدن وی، گفته می‌شود اصرار ویژه شخص استاندار گیلان برای اخذ تاییدصلاحیت نیک‌خواه، باعث شد که شهر به مدت 3 ماه، بلاتکلیف ابلاغ استانداری در عدم تایید نیک‌خواه برای شهرداری لنگرود باشد.

قدم بعدی اعضای شورای شهر، انتخاب مصطفی طالبی، سرپرست فعلی شهرداری لنگرود به عنوان شهردار منتخب بود. روزهای گذشته، رسانه‎‌های استان مدعی عدم احراز صلاحیت طالبی شده‌اند و زمانی که از فرماندار لنگرود جویای امر شده‌اند، بی پاسخ مانده‌اند!

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود در گفتگو با گیل خبر، ابلاغ تایید یا عدم تایید صلاحیت شهردار منتخب لنگرود را تکذیب کرده است.

برخی معتقدند اعلام نشدن عدم تایید صلاحیت شهردار منتخب، به جهت تحت فشار قرار دادن برخی نهاد‌ها برای اخذ تایید صلاحیت است.

به نظر می‌رسد نحوه مدیریت استاندار گیلان در این موضوع، فرماندار لنگرود را نیز تحت فشار قرار داده است.

در این ماجرا، بی‌توجهی استاندار گیلان به مدیریت شهری لنگرود سوال برانگیز است. مشخص نیست شهرداری لنگرود که بیش از یک سال است برخلاف قانون با سرپرست مدیریت می‌شود، چه زمانی قرار است به ساحل آرامش برسد.

مردم لنگرود گله‌مندند که چگونه ممکن است شهری بیش از یک‌سال بدون شهردار باشد اما استاندار هیچ برنامه‌ای برای عبور از این بحران نداشته باشد، به گونه‌ای که گویی هیچ مسئولیتی متوجه آقای استاندار نیست!

تجربه عملکرد ضعیف اسدالله عباسی در مشکلات مشابهی در آستارا و اطاقور، نشان‌ می‌دهد که بی‌توجهی استاندار فعلی گیلان به مدیریت شهری لنگرود، برآمده از نگاه مدیریتی آقای استاندار است که اعتقادی به اهتمام در تعیین تکلیف مدیریت شهری ندارد.