کوچکی نژاد در گفتگو با گیل خبر:
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستانهای رشت و خمام در خصوص تصویب لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و خبر روز گذشته مبنی بر رد این لایحه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این طرح یکبار پس از تصویب از سوی مجلس، مورد ایراداتی قانونی از سوی شورای محترم نگهبان قرار گرفت که برای رد این ایرادات به مجلس بازگشت. نمایندگان مجلس نیز با حضور کارشناسان شورای نگهبان مجددا موارد را بررسی و با تامین نظر این شورا طرح را تصویب و به جهت تایید مجدد آن را ارسال کرده اند.

نماینده موافق طرح افزایش محدوده منطقه آزاد ادامه داد: روز گذشته خبری مبنی بر رد این طرح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که در این خصوص باید گفت تایید طرح تصویب شده در مجلس تنها در صلاحیت شورای نگهبان بوده و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر طبق قانون راسا صلاحیت بررسی و رد طرح مذکور را ندارد، گرچه شورای محترم نگهبان در مسائل گوناگون از نظر مشورتی مجمع نیز بهره میگیرد اما تصمیم نهایی تنها با این نهاد مستقل می باشد.
نماینده شهرستانهای رشت و خمام افزود: تصویب این طرح محاسن زیادی داشته و علاوه بر افزودن فرودگاه رشت به محدوده منطقه آزاد که خود در ترانزیت و صادرات و واردات این محدوده تاثیر چشمگیری خواهد داشت، پیوستن سه شهرک صنعتی دیگر گیلان به این محدوده را شامل می گردد که می تواند مزایای زیادی در حوزه تولید و اشتغال را برای استان و منطقه آزاد انزلی به همراه داشته باشد.
کوچکی نژاد در پایان گفت: خواهش من از برخی از همکاران و رسانه ها این است تا با صبر و خویشتنداری بگذارند این طرح مسیر قانونی خود را طی کند و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان در این خصوص بمانیم، قطعا هر نظری که شورای نگهبان نسبت به تصویب طرح افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی اتخاذ کند مورد تایید همگان اعم از نمایندگان مجلس و گیلانیان خواهد بود.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

سجاد کریمی پاشاکی 23 مرداد 1401 ساعت 10:05

برخی نمایندگان مدعی بودند که با شورای نگهبان هماهنگ کردند؟!
بلی مجمع مصوبه را علی الراس نمی تواند رد کند اما شورای نگهبان هم نمی تواند نقض مجمع را نقض کند لذا ایراد شورای نگهبان معطوف به مغایرت با بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی خواهد بود. همانطور که در خصوص این مصوبه، مسبوق به سابقه است

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code